Godards klassiker er et must i enhver henseende. Man behøver bestemt ikke være Ole Michelsen for at elske denne udødelige filmiske guldklump, så giv den en chance, uanset hvilke fordomme du end måtte have over for franske film. Billed- og lydmæssigt er udgivelsen fin men ikke prangende, og man savner noget solidt ekstramateriale. Det forhindrer dog ikke dvd’en i at få en varm anbefaling med på vejen herfra.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Morbid 17 år siden

#10 - Tsk tsk Jannikand, alle ved jo Chris Marker har lavet verdens bedste film. Godard er først at finde helt nede på 2. pladsen!
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#12 Tylerdurden 17 år siden

Uhha ja. Det her er cream del a cream indenfor film. À bout de souffle er uden tvivl en af verdens bedste film, IMO.
Jeg forelsker mig altid håbløst i Jean Seberg. Ikke mindst fordi hun ligner en pige jeg kendte som jeg også var håbløst forelsket i.
Og så er historien intet mindre end perfekt.
Jeg kunne dog godt tænkte mig lidt mere extra matriale.
En Criterion udgave at dette mesterværk, ville bestemt ikke være af vejen, men mon ikke det også bare er et spørgsmål om tid?
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#13 JannikAnd 17 år siden

#11 - Hvis du hentyder til Sans Soleil giver jeg dig ret: Et mesterværk, men ikke mesterværket!
Gravatar

#14 BN 17 år siden

#8 - jannikand:

Jeg skal nok komme væk, hehe ... men ikke før jeg har udnævnt Alfred Hitchcock til den bedste filminstruktør fra tidligere tider - meget bedre end de franske, såsom Chabrol og Truffaut, der så ham som deres forbillede.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15 jessup 17 år siden

#14 - Blandt sidsygt mange andre - men ingen tvivl om især Chabrol har lært en ting eller to af Hitchcock.
This is just until June
Gravatar

#16 dolphinfriendly 17 år siden

#14 Cahiers gruppen hyldede jo flere instruktører som auteurs, ikke kun Hitchcock - og en vigtig instruktør er han naturligvis. Men ligefrem at påstå at den franske nybølge ikke afførte nogle film der er mesterværker, er da årets mest absurde udtalelse. Her tænker jeg særligt på Truffauts "Jules et Jim". Iøvrigt er River Gouche gruppens Resnais er i den grad fremragende, med bl.a. "Hiroshima Mon Amour" og "Nuit et Brouillard".

Iøvrigt mener jeg at "Åndeløs" er et mesterværk - 5,5/6 herfra. ;)

Gravatar

#17 chuck 17 år siden

#4 Hehe, bingo! Der snakker vi nemlig 6/6 eller 10/10 om man vil. En dansker i hovedrollen er jo heller ikke dårligt.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#18 jessup 17 år siden

De nemme us instruktøre som de kanoniserede som Auteurs: Hawks, Ford, Wells, Hitchcock m.fl.

De lidt svære spiselige: Fuller, Boetticher m.fl.

Har lige set Forty Guns til aften (Fuller) - fremragende - 9/10
This is just until June
Gravatar

#19 filmz-Bruce 17 år siden

#18 Apropos Forty Guns. Den kan fåes i et bokssæt "Outlaws Collection" til kun 21$ og anmeldt her
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 jessup 17 år siden

Jeg ved men var umiddelbart kun interesseret i Forty
This is just until June

Skriv ny kommentar: