Efterhånden som filmen skrider frem bliver Alfie pillet ned da hans ego modtager en del hårde slag, og han begynder så småt at begribe sin situation. Her bliver filmen en anelse tvetydig. På sin vis er det svært at føle den store sympati med Alfie – hans selvmedlidenhed virker lidt kvalmende sammenlignet med de lidelser han påfører andre. Til gengæld forbliver Alfie hensynsløst ærlig om sig selv, og ender på mange måder som sin egen hårdeste kritiker. Sammenlignet med Susan Saradons karakter virker Alfie nærmest dybsindig.

Undervejs er tilskueren blevet glimrende underholdt. Historien vil ikke fremprovokere så mange løftede øjenbryn som før den seksuelle frigørelse, hvor den originale film fremkom, men derfor er det jo stadig værd at bliver forført.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-simpson 19 år siden

Rigtig god anmeldelse! Jeg så den her film for et par måneder siden i England, og jeg var helt betaget. Jeg har ikke set den originale version, desværre - men jeg synes fandeme den her udgave er god. Er meget enig i de fleste af dine sunspunkter, dog ville jeg nok have givet den ét kamera mere. 5/6 (med pil op) herfra.
Gravatar

#2 filmz-sanjo 19 år siden

Endelig en postitiv anmeldelse af denne film. Har nu læst et par anmeldelser, og alle har givet den bund skraberen.

"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#3 Benway 19 år siden

Mange tak for de pæne ord. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 Tylerdurden 19 år siden

En fantastisk film. Dette er filmen vi har ventet på guiden til alle drengerøve. Bridget Jones for mænd.
Kanon underholdning!
Se den og identificer dig med Alfie.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#5 filmz-kattetøz 19 år siden

jeg syndes den ser såå fed ud og jeg skal snat se den

Skriv ny kommentar: