Ikke mange ungdomskomedier har formået at overgå “American Pie”, siden den blev udgivet tilbage i 1999. Det er en fortsat forfriskende filmoplevelse spækket med charmerende karakterer, som man sagtens kan spejle sig i. Denne splinternye Blu-ray skuffer til gengæld fælt. Diskens AV-præsentation overgår kun med nød og næppe dvd’ens, og så indeholder BD-udgivelsen endda intet ekstramateriale. Der er altså ingen grund til at hive pengepungen frem for at købe “American Pie” igen, og hvis man endnu ikke ejer filmen, kan man lige så godt investere i den billigere dvd-udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chandler75 14 år siden

Jeg synes nu også 2'eren er ret god, selvom det selvfølgelig er mere af det samme.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 MuManden 14 år siden

Okay. Jeg mindes den nu ikke som SÅ god, da jeg for 10 år siden var i Scala! og se den, men noget kunne tyde på at den snart skal genses, for det er efterhånden sparsomt, det jeg kan huske fra den.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#3 Høegh 14 år siden

Hvordan nogen kan give American Pie så høj en score er mig en gåde.
Men ja, forskellige meninger er forskellige.


Personligt mener jeg ikke, at American Pie er mere end en omgang ærkeamerikansk pubertær falden på halen komik. Der til trods for at prøve ihærdigt på at være ungdommelig og vovet, stadigvæk er så politisk korrekt og prædikende at man er ved at kløjs i de mange moralske klichéer.


Hvad får man hvis man blander Benny Hill med den kristne højrefløj? American Pie tilsyneladende
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#4 Yoda 14 år siden

Vurderet indenfor sin genre - eller subgenre, om man vil - er jeg helt med på The Insiders 5/6-karakter. Super anmeldelse, i øvrigt!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg synes både 1'eren og 2'eren er solide 4-stjerner film. De er ganske underholdende og har nogle fine budskaber rundt omkring. 3'eren er derimod kun til en enkelt stjerne.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 HonoDelLoce 14 år siden

American Pie er vel lidt ligesom Scream ..

Det er egentlig begge ganske gode film, men er desværre blevet ødelagt i hukommelsen af den efterfølgende bølge af lortefilm i samme genre, som de to respektive films succes selv var årsag til startede..

Jeg genså selv American Pie en gang sidste år, og blev faktisk helt overrasket over hvor underholdende den var. Helt ubevidst havde jeg ellers afskrevet den som værende ligegyldig og dum pga dens mange efterfølgere og andre "nyere" film i samme genre.. Det samme skete med Scream for nylig.. Synd, egentlig..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 14 år siden

#6 Fin sammenligning, og jeg tror mange har det på den måde. Man kan jo også sige, at det er American Pies skyld at der kom så mange dumme teen comedies efter, ligesom man kan sige at det er Screams skyld at slasherfilm blev teenagiseret, men det tager vel ikke det fra dem, at de begge er ganske fine film. Bare ærgeligt at universelt set, alle andre synes det samme, og derfor måtte kopiere dem - blot med mindre talent.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8 HonoDelLoce 14 år siden

#7

My point exactly :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 BN 14 år siden

fra anmeldelsen:

de tænker og taler som ægte mennesker af kød og blod modsat de unge, ufejlbarlige overmennesker, der for eksempel slår gækken løs i "High School Musical"-trilogien.


Her må jeg erklære mig uenig med The Insider. Personerne i 'High School Musical' tænker og taler da afgjort som mennesker af ægte plastik.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: