Ligesom mange andre ældre gysere er John Landis’ “An American Werewolf in London” ikke nær så imponerende i dag som dengang, den oprindeligt blev udgivet. Men tiden har bestemt ikke svækket filmens betragtelige effekt på lattermusklerne eller nerverne. Landis’ unikke evne til at balancere mellem vidt forskellige genrer gør filmen til en udsøgt fornøjelse – hvis man altså vel og mærke nyder at blive skræmt fra vid og sans. AV-præsentationen er ikke overvældende, men trods alt ganske hæderlig, og ekstramaterialet er godt. Et must for fans og et kig værd for alle andre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 lasse78 16 år siden

Den aller første gyser jeg nogensinde så, som meeeget ung knøs. Omk 7-8 år, woooooow jeg var hooked.
Faktisk en af mine ynglings film.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#2 filmz-milf hunter 16 år siden

Også en af mine ynglings film, måske endda i en top 10.... Har meget svært ved at sætte en finger på den. Synd at mange heller vil se lort som 'the grudge', 'saw 27' og alle de crap-ass remakes der bliver lavet konstant, og ikke vil give denne her en chance....
“Me, lager. Finchy, Lager. Gareth, lager sometimes cider, so different drinks for different...needs.”
Gravatar

#3 kasper0204 16 år siden

Jeg husker også denne som rigtig god! Med en masse gode nye tiltag til gysergenren...

Kunne være man skulle få den set igen
Gravatar

#4 filmz-smedt-meister 16 år siden

En mega fed film... 5 stjerner
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#5 filmz-Le Samouraï 16 år siden

"...gå ikke ud på beden"? An American Werewolf in Kolonihaven?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#6 Spanner 16 år siden

Er kommentarsporet det samme som på DVD udgivelsen, eller er der indspillet et nyt?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#7 chandler75 16 år siden

# 5 Rettet :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 The Insider 16 år siden

#6, alt ekstramaterialet er identisk med det, der fulgte med den seneste dvd-udgave (21-års jubilæumsudgivelsen).
War. War never changes.
Gravatar

#9 zamm- 16 år siden

Altså, bare billederne I har postet til anmeldelsen, får mig næsten til at skide i bukserne af skræk :D Men jeg elsker faktisk at dø af skræk, for så underholder jeg mine venner :D

Men hvornår begynder filmz at anmelde Blu-Ray udgivelser?
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#10 chandler75 16 år siden

# 9 Meget snart :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: