Lad være med at bruge penge på denne film. Gå hellere ned til din lokale videoforhandler og anskaf de film som “The Amityville Horror” på den mest uinteressante facon stjæler fra med arme og ben. Skulle du alligevel forvilde dig ind og se den, ja, så prøv at husk på filmens danske tagline, som ironisk nok lyder: ”For Guds skyld – se at komme ud!”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 [email protected] 18 år siden

Det er ikke en film man skal se, den er nok en af de mest "Wonna Be" film, jeg har set. den er bare Total Dårlig.
Gravatar

#2 filmz-kain- 18 år siden

Nu skal en film åbenbart være helt nyskabende ellers så får den 1/6 her på filmz. Det kan da godt være at den stjæler med arme og ben, men det er der sku så mange film der gør, også film som ikke er gysere.


Kan ikke helt tage filmz.dk seriøst mere, fordi i er begyndt at give så mange film 1/6..

For mig er 1/6 en lige så stor sjældenhed som 6/6..

6/6 definerer et mesterværk hvorimod 1/6 definerer noget der er så dårligt at det næsten er et mesterværk i sig selv.

Gravatar

#3 akerman 18 år siden

Grumme biceps på ham der.

Hørte lige en reklame for den i the voice, hvor de kalder den årets ubestridte bedste gyser. Samt markedsfører den på at den røg direkte ind som #1 på den amerikanske box office... hvornår får de tåber ovre på den anden side af vandet hjerner 8)
Gravatar

#4 trekster 18 år siden

Det kan da ikke være Filmz' skyld at der pt vises en række dårlige film i biffen (Jeg har ikke selv set denne film, så personligt kan jeg ikke udtale mig om den). Nogen gange udkommer der bare en lang række gode film, og andre gange en lang række dårlige. Det bliver Filmz da vel ikke mindre seriøst af?
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#5 filmz-vassago 18 år siden

Har også den her til gode. Så noget af den originale den anden dag i tv, men blev nød til at slå væk, den var godt pretty lousy. Jeg tror at jeg trodser den ringe karakter og ser den nye alligevel, trænger sådan til noget gys - om det så bliver over historien eller kvaliteten må tiden jo vise.

#4: Jeg havde godt nok en dårlig stime for noget tid siden, så 5-6 film i streg der var piv-ringe, så mister man lidt lysten til at gå i biffen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 filmz-theassociate 18 år siden

Jeg må give #2 ret, der er ved at go lidt Bogart i den herinde på filmz. Karakteren på 1/6 på film som Fantastic Four er klart i underkanten - hvilket også afspejler sig på brugergennemsnittet som er næsten 3 gange højere end anmelderens vurdering. For ikke at nævne en rating på IMDB som er på 6.0 hvilket bestemt ikke er dårligt i forhold til mange andre film derinde. Personligt opfatter jeg filmz.dk som et medie for mainstream publikummet - og ikke en minimalistisk side med et snævert publikum, som kun giver film som The Virgin Suicides eller Requiem for a Dream topkarakter og resten af filmene langt derunder. Som #2 så ganske rigtigt siger, så gives 1/6 til det ekstremt ulidelige. AvP er et eksempel derhenaf, men så ringe en film er Fantastic Four - og selv The Amitityville Horror ikke. Jeg har stadig svært ved at tage anmeldelser som denne, Fantastic Four og 6/6 anmeldelsen på Kung Fu Hustle i perspektiv - men det er en mands mening. Så kan i tygge lidt på det;)
Gravatar

#7 filmz-vassago 18 år siden

#6: Det tager vi som et kompliment - Bogart er den bedste filmanmelder danmark nogensinde har haft.

Mht "Kung Fu Hustle", så er det her jo et site med efterhånden mange anmeldere, og karakterene vil derfor heller ikke være så ensrettede som i f.eks mange aviser, hvor der er en eller to faste skribenter. Netop de to film du nævner er jo skrevet af to forskellige anmeldere, og deres definination på hvad der er godt og skidt kan være meget forskellig. Selv har jeg fundet en anmelder som jeg deler filmsmag med, og forholder mig så til hans anmeldelser - kan han lide filmen, så kan jeg som regel også lide den.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 filmz-theassociate 18 år siden

#7 Han var en mand af mange holdninger den kære Bogart:)
Men forstå mig ret, jeg er klar over det er forskellige anmeldere, men mener bare mere der tegner sig et mønster for de lave karakterer herinde. Virker lidt som der er ved at gå en 'trend' i at give bundkrakter til film, medmindre de er sindsoprivende nyskabende. Og jeg mener netop ikke at man bør dele rundhåndet ud af 1/6 for efter min mening gives det kun for det absolut elendige og dårlige. Har lidt svært ved at tro der er kommet 2x AvP på 1 weekend. IMHO.
Gravatar

#9 DarkLight 18 år siden

Forskellen er så at han kunne svine en film så ufattelig godt at det var en fryd at overvære.

Mht forskellige anmeldere, så synes jeg netop at I skal have en sektion med de andre anmelders karaktere plus en linies bemærkning. For så kan man se hvad ens "egen" anmelder mener.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#10 filmz-vassago 18 år siden

Der er på ingen måde et mønster. Der er overhovedet ikke en trend i at give film der ikke er nyskabende dårlig karakter. Batman Begins fik 5/6 - og er da på ingen måde nyskabende. En actionfilm som så mange andre - der er bare lagt arbejde i den. God og fængende historie (til trods for at det er så kendt en historie), god instruktion og stemning - hele pivtøjet. De andre kan bare ikke være med.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: