“Anklaget”, med sit hypnotiske udtryk og spændende handling, efterlader sit publikum forstenede på kanten af sædet og med en følelse i kroppen, der ikke rystes af lige med det samme. Det er en barsk omgang, men i sandheden en film der giver stof til eftertanke…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden

Meget flot review af filmen. Det giver mig helt lyst til at gå i biffen og se filmen en dag. + til Filmz og Angel Eyes.
Gravatar

#2 Zelle 19 år siden

Jeg må have sovet lidt i timen, da jeg slet ikke har hørt om den her film, men det lyder da klart som noget man gerne vil se.
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#3 filmz-happyhansen 19 år siden

Jep, den skulle efter sigende være super....
Gravatar

#4 Patriarch 19 år siden

Ret god - fantastisk spil af alle, men specielt lyby
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 filmz-Dennis 19 år siden

Rystende. Ganske simpelt.

Filmen bliver båret af fantastiske skuespilspræstationer over det meste af linien. Selve emnet er så intenst beskrevet, både følelserne der er involveret og selve sagsforløbet for en anklaget.

Der er næsten ingen musik i filmen, men det virker. Sekvenserne, kan nogengange syntes tunge og langtrukne, men det er bevidst IMO. Du bliver tvunget til at tage stilling og knuden i maven, bliver gradvist større jo længere du kommer ind i forløbet.

Måske er min opfattelse i nogen grad præget af, selv at være far. Men alle facetter af dette tabu emne bliver vendt, meget nuanceret. Og som Angels Eyes beskriver, så sidder man næsten og jager et emne eller en replik man kan grine af, for at få løsnet op for den intense og skræmmende forestilling.

Bravo.
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#6 filmz-mariasjo 16 år siden

Hmm ... Man burde vist have set denne film i biografen, for jeg så den i tv forleden, og både jeg og min med-seer kedede os bravt i længden. Jeg er enig i, at skuespillerne er gode, men plottet køber jeg ikke - og alt ved film står og falder med, om man køber plottet. At en pige fjernes fra hjemmet i samme nu, hun udtrykker tanker om at være blevet misbrugt af sin far, er efter min mening ikke realistisk - desværre kan man måske sige. Ej heller, at faderen anholdes og smides i fængsel efter nok filmhistoriens korteste politiafhøring, virker heller ikke helt realistisk. Tilsidst må jeg sige, at filmens vendepunkt heller ikke virker på mig. Det var ikke nogen stor overraskelse, at der måtte ske noget anderledes, da filmen på det tidspunkt havde kørt i det samme spor meget længe. Jeg er enig i, at det var rart endelig at se en film med dette tema, som fylder medierne og vores tanker så meget for tiden, men historien bed ikke på mig.

Skriv ny kommentar: