“Appleseed” er en udmærket film, men udgivelsen skæmmes af en teknisk side der er under det acceptable. Hverken lyd, billede eller ekstramaterialet imponerer, og det er skuffende at man ikke udnytter mediets potentiale, når der findes udgivelser på andre regioner som gør det meget bedre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-henrikmk 18 år siden

Rart med lidt Anime anmeldelser på filmz.dk :-)

Men filmen synes jeg er temmelig kedelig og tom. Filmen byder på mange actionscener, og hvor de kunne være interessante, falder de til jorden i forudsigelighed og technomusik. Den store drama der lægges op til senere i filmen udebliver.

Hvor motion-captured CGI kunne måske give det en ny, interessant præsentation af karaktererne, synes jeg det egentlig blot ligner en 2 timer lang cinematisk sekvens fra et Playstation 2 spil. Det er klinisk og "computeragtigt" at se på og virker ikke som et håndværk, der er brugt alt for meget tid på.

Det er ikke denne film der vækker interesse for Appleseed universet, og jeg ville heller ikke bruge den til nybegyndere indenfor Anime mediet.
Hail Ilpallazo!
Gravatar

#2 fasslars 18 år siden

Det med at der er DTS-lyd på nogle af de andre regioner, er ikke noget at råbe hurra for. Jeg har selv region 1 udgaven, med Japansk DTS, og her er det meste af musikken i frontkanalerne placeret i højre fronthøjttaler.
Ellers er det en god film, med et flot og skarpt billede.

Man kan læse anmeldelsen af Region 1 udgaven på:
http://www.jimsdvdsite.dk/
Gravatar

#3 filmz-phalanx 18 år siden

fuldstændig enig, den føles tom og tung, nogle få gode action sekvenser men de er også højdepunktet i en film der er blevet rimeligt kraftigt hypet
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
Gravatar

#4 Skobbolop 18 år siden

#1.. yes enig.. var virkelig spændt på filmen da jeg så det visuelle.. men jeg må nok indrømme at den skuffede en del... trist..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#5 darkwizat 18 år siden

Kunne nu rigtig godt lide den bevars den kommer ik i nærheden af Ghost in the shell/innocence men havde i vel heller ik vendtet vel...

Skriv ny kommentar: