Skuespillet er overvejende middelmådigt. Oprindeligt var Jessica Simpson tiltænkt hovedrollen, men gudskelov gik den til Sara Paxton i stedet. Som havsilden er hun ganske udmærket, om end Daryl Hannah var langt bedre i “Splash”. Emma Roberts og Joanna Levesque er acceptable som de to piger, men absolut heller ikke mere. Langt den mest interessante præstation leveres af Bruce Spence (togmanden fra “Matrix: Revolutions”) i en lille scenestjælende birolle.

Filmens skala er ganske lille og den føles ofte mere som en tv- end en biograffilm. Det er ligeledes lidt skuffende at vi aldrig ser noget til Aquas far (eller nogen andre havfolk) i betragtning af hvor meget der bliver talt om ham. “Aquamarine” er en ganske harmløs metervare, formidlet uden synderlig begejstring eller opfindsomhed og glemt næsten øjeblikkeligt. Alle andre end målgruppen vil næppe bryde sig særligt meget om den. De her fisk er ikke helt friske.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Smurf 17 år siden

Her (nu) efter at have læst den her anmeldelse, må jeg indrømme at jeg har det sådan lidt á la "Okay, fair nok... andmelder syntes det er en skod film og det virker som om det ikke overrasker nogen, og jeg tror også at hvis jeg gad at spilde tiden på at se den, ville jeg sikkert syntes det samme om den"... så her kommer mit spørgsmål: Set i lyset af de film der normalt bliver anmeldt her på filmz.dk, hvorfor så anmelde denne film? Nu vi er igang, hvorfor så ikke hive fat i et par Olsen-twins film? Al respekt for anmelder, og tag endelig ikke dette som et surt opstød... det er snare undren
We can't stop here! This is bat country!
- Fear and Loathing in Las Vegas
Gravatar

#2 Benway 17 år siden

Jeg tror du har misforstået noget. Vi anmelder alle film der kommer, som vi kan magte. Det er ikke udsædvanligt at vi anmelder hverken børne- og ungdomsfilm her på sitet.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 jesperhp 17 år siden

Jeg synes, at det er fedt med mange anmeldelser af gode såvel som dårlige film. Der findes ikke noget som en god sviner-anmeldelse :D
Gravatar

#4 Smurf 17 år siden

#2 heh, I know... og det kan da kun bifaldes. men som jeg skrev, var det bare undren. tror også at det grunder lidt i at jeg absolut aldrig har hørt om Aquamarine før.

og som #3 også siger, så er sviner-anmeldelser ganske underholdende... tænker mere specifikt på dette site's anmeldelse af Anacondas - the hunt for the blood orchid.
We can't stop here! This is bat country!
- Fear and Loathing in Las Vegas

Skriv ny kommentar: