Og så savner jeg Ove Sprogøe. Den måde han kunne give gentleman-attitude til barbaren Asterix ved pedantisk sammen med resten af det gamle stemmehold at udtale sit navn med et syngende, gammelnordsjællandsk iii. Asteriiix. For selv om alt er 3D-pænt og poleret, så er det næsten for meget forandring til en reaktionær fortælling som den om Asterix. Men til trods for de gamle tegnedage er væk, så er kernen den samme. Det handler om modstand.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#10 Tja, tjo, jeg lægger mig fladt for dit areal/befolknings-argument. Det er jo et faktum :)

Men synes, det er interessant at diskutere andre definitioner med dig. Lidt som hvis man skal diskutere, hvilken bokser som er historiens største - Ali, Foreman eller Frazier. I den forståelse af 'størst' vil jeg gerne have lov at holde fast i Romerriget som nr. 1 - selv om jeg på ulige ugedage mener, at det er amerikanernes nyere imperium. Lucky Strike og Cola 4ever ;)

Det har du ikke fidus til, kan jeg forstå? :)
Gravatar

#12 cain 8 år siden

Og så nævner du ikke engang Sugar Ray Robinson, tsk tsk.

Det britiske imperium er jo svært at fornægte af flere grunde. The Achaemenid Empire havde et helt utroligt 45% af verdens befolkning under sig.
Gravatar

#13 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#12

45 procent er voldsomt godt på et imperie/bilkort. Respekt! Men i hjernevask er romerne og amerikanerne i en klasse for sig. Tænk sig, at romerne kunne omvende hele den vestlige civilisation til lydige kristne, der ikke gjorde oprør imod social uretfærdighed og endda drog i hellig krig ganske gratis for Paven - kun nationalisme har vist sig som et mere snedigt fupnummer ;)

Det skulle da lige være amerikanerne, der i dag får os alle sammen til igen og igen at betale 100 kr. for at komme ind i en mørk sal for at se amerikanere redde USA fra en ydre fjende. Det nummer må både Cæsar, Queen V og ægypterne bukke sig for :D
Gravatar

#14 cain 8 år siden

Morten Vejlgaard Just (13) skrev:
#12

45 procent er voldsomt godt på et imperie/bilkort. Respekt! Men i hjernevask er romerne og amerikanerne i en klasse for sig. Tænk sig, at romerne kunne omvende hele den vestlige civilisation til lydige kristne, der ikke gjorde oprør imod social uretfærdighed og endda drog i hellig krig ganske gratis for Paven - kun nationalisme har vist sig som et mere snedigt fupnummer ;)

Det skulle da lige være amerikanerne, der i dag får os alle sammen til igen og igen at betale 100 kr. for at komme ind i en mørk sal for at se amerikanere redde USA fra en ydre fjende. Det nummer må både Cæsar, Queen E og ægypterne bukke sig for :D


Nu rabler det da helt for dig og du blander flere tidsperioder sammen :)
Gravatar

#15 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#14 Helt med på, at Asterix' romerrige er et andet end the holy roman, men det vokser jo organisk ud af Cæsars - alt sammen stadig "Romerriget". Men du har ret, lad os stoppe off topic-turen her, inden det bliver for skørt. Tak for imperiesludren :)
Gravatar

#16 Gasivodo 8 år siden

Vudden' Fa'en fik jeg 11(gammel skala) i Gym-historie?
Forstår intet af ovenstående..

Men eftersom vi ALLE ér feminister nutildags!! Solen gik aldrig ned under Victoria;-)

At meget andet, blev fejet under tæppet, er anden snak..(mandschauvinistisk kommentar, maybe?)

OnTop: Den gamle Asterix DVDbox fra 2010(med Ove og Dirch stemmer) Hvor/hvordan kan man skaffe sig den?
(udsolgt/udgået hos mine sædvanlige..)
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(

Skriv ny kommentar: