Og så savner jeg Ove Sprogøe. Den måde han kunne give gentleman-attitude til barbaren Asterix ved pedantisk sammen med resten af det gamle stemmehold at udtale sit navn med et syngende, gammelnordsjællandsk iii. Asteriiix. For selv om alt er 3D-pænt og poleret, så er det næsten for meget forandring til en reaktionær fortælling som den om Asterix. Men til trods for de gamle tegnedage er væk, så er kernen den samme. Det handler om modstand.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MOVIE1000 8 år siden

Og så savner jeg Ove Sprogøe. Den måde han kunne give gentleman-attitude til barbaren Asterix ved pedantisk sammen med resten af det gamle stemmehold at udtale sit navn med et syngende, gammelnordsjællandsk iii. Asteriiix. skrev:


Han snakkede da fynsk?

Og så tror jeg ikke, det er helt rigitgt, at han lavede stemmen for første gang i 1967, men først i 1972 hvor Asterix og hans gæve gallere fik premiere herhjemme.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#1 Jep, Ove S kom fra Odense, men vel næsten kun i Matador, det fik lov at blomstre? Men det var lige så meget for at indramme en idé om den samlede stemmelægning dengang.

Og du har naturligvis helt ret: det er originalen, der er fra 1967 :)
Gravatar

#3 Jack Slater 8 år siden

Hvad er egentligt dyrest? At lave en tegnefilm eller lave en 3D animations-film? Jeg hælder til at tro at det første er dyrest, især idag, hvor teknologien bliver ved med at eskalere på computerfronten.
Gravatar

#4 Gasivodo 8 år siden

#3 Håndtegnings håndværket og fysiske effekter er taget på ferie med dronten:-(

(koloenormt SUK*) Hårdt at være reaktionær i disse tider;-)


*Obelix dengang han var forelsket i Lillefix.
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#5 cain 8 år siden

Romer riget er ikke verdens historiens største imperium, det kan faktisk kun lige snige sig i top 30. For sådan lige at være historisk korrekt.
Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#5 Ja, det kommer helt klart an på, hvordan vi definerer 'største'. Areal ud fra den klode, vi kender i dag - så har du ret. Kulturel/historisk betydning og påvirkning så tror jeg, at det 20. århundredes amerikanske er i skarp konkurrence med romerne om førstepladsen. Det vil jeg i hvert fald argumentere for.

Det britiske bør naturligvis også nævnes, imens jeg ikke tillægger de kinesiske så stor betydning for den øvrige verden - de var bare ikke så udfarende, som vi i vest har for vane.
Gravatar

#7 Geekalot 8 år siden

Tak for historie lektionen :)
Gravatar

#8 cain 8 år siden

Morten Vejlgaard Just (6) skrev:
#5 Ja, det kommer helt klart an på, hvordan vi definerer 'største'. Areal ud fra den klode, vi kender i dag - så har du ret. Kulturel/historisk betydning og påvirkning så tror jeg, at det 20. århundredes amerikanske er i skarp konkurrence med romerne om førstepladsen. Det vil jeg i hvert fald argumentere for.

Det britiske bør naturligvis også nævnes, imens jeg ikke tillægger de kinesiske så stor betydning for den øvrige verden - de var bare ikke så udfarende, som vi i vest har for vane.


Arealmæssigt
Befolkningstal
%-del af verdens befolkning

Romerne var ikke tæt på at være størst i nogen af dem.

Kulturelt og historisk vil jeg mene at Romerne bare byggede videre på Grækerne og Egypternes ideer, så jeg vil synes de er vigtigere ;)


/endnerd
Gravatar

#9 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#8 Grækerne var mega vigtige, men de var bare ikke så imperie-liderlige ;)
Gravatar

#10 cain 8 år siden

Du vil meget nødig indrømme når du tager fejl hva ;)

Skriv ny kommentar: