“Attentat på Nixon” er en fin og ekstremt velspillet lille indie-film, som desværre mangler lidt kød på flere af rollerne. Den er lidt for uoriginal på for mange punkter til virkelig at imponere. Sean Penn leverer endnu en uomtvisteligt perfekt præstation på samme niveau som i “21 Grams”. Manglen på ekstramateriale taget i betragtning kan dvd’en kun anbefales til dem, der virkelig elskede den i biffen. Ellers bør man vente, til den er at finde i den lokale filmbiks’ udsalgssektion.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Tylerdurden 18 år siden

Attentat på Nixon er en fremragende og knuende film om en lille mands desperate forsøg på at gøre en forskel her i livet. Sean Penn er (som altid) fantastisk og bærer ubetinget denne film. Historien er stram og vel fortalt. Så alt ialt er Attentat på Nixon en film jeg godt kan anbefalde.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#2 jessup 18 år siden

Jeg glæder mig til - hvad jeg kan forstå er en lille perle.
This is just until June
Gravatar

#3 filmz-Phelodivia 17 år siden

Jeg synes denne film var en af de dårligste jeg fik set på daværende tidspunkt... Langtrukken og noget kedeligt skuespil.
Gravatar

#4 filmz-pokerface 16 år siden

The Assassination of Richard Nixon, er på mange måder en tankevækkende og utraditionel film. Grunden til at jeg overhovedet ønsker at ytre mig her, er den overfladiske anmeldelse og analyse af filmens indhold som jeg lige har læst. Andmelderen (Johan Albrechtsen) overser fuldstændig filmens mest centrale tema. For Sam Bicke, som filmen skildrer er alt andet end normal og almindelig. Denne film handler ikke bare om den lille borger som er uheldig og gør oprør mod systemet, som det er tilfældet med eksempelvis "Falling Down". Nej, denne film er meget dybere og fortæller en meget usædvanlig personhistore om en mand som befinder sig på kanten af samfundet. Sam Bicke skildres som værende en socialt handicappet og ustabil person, som på særdeles alternativ vis, desperat søger at få afløb for sin frustration over tilværelsens nederlag. DERFOR er Sean Penns præstation beundringsværdig! Udover at skildre en marginaliseret personlighed, stiller denne film, igennem vores hovedperson, spørgsmålstegn ved en række af de grundværdier som danner fundament for amerikansk kultur. Disse dimensioner hæver denne film over stortset alle andre samfundkritiske film jeg har set med politiske referencer. Det er en Overset genistreg som kun kan sammenlignes med "Taxi driver". Se den igen!
Gravatar

#5 Spanner 16 år siden

Afsnit, dude... Afsnit
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 Tylerdurden 16 år siden

#4 du har bestemt ret. Hvis denne film var lavet i 70'erne ville den være meget mere anerkendt og måske hyldet som et mesterværk på højde med Taxi Driver, i dag. Hvilket den fuldt ud fortjener, IMO.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: