Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Babo84 12 år siden

utyske (50) skrev:
som et personligt angreb


Ahh, der skal nu altså mere til, og det ved du :) Jeg lavede også lidt sjovt.

Men jeg henviste da netop kun til danske aviser/medier og anmeldere? Og jeg kender ingen der f.eks bruger 10 skalaen, hverken BT, Ekstrablad, filmz, Scope, Jyllands Posten, Filmland osv osv.
Gravatar

#52 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden

#51 -

Information og Weekendavisen bruger ikke et karaktersystem og fx. Ole Michelsen brugte fem hatte i sine anmeldelser.

Så vidt jeg lige kan spotte, bruger 16:9 heller ikke et karaktersystem og gamereactor.dk bruger 10 stjerner, så det er ikke helt uhørt at folk bruger noget andet.
Gravatar

#53 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden

Og det skal tilføjes, at gamereactor også anmelder film.
Gravatar

#54 Høegh 12 år siden

Babo84 (49) skrev:
Næh, men det afspejler vel en konsensus.


Det afspejler at anmelder A siger 'ja', men anmelder B siger 'nej' - og hvor en helt tilfældig tredie person så konkluderer, at svaret må være 'måske'.
Så ingen konseensus mellem anmelderne. Blot et tilfældigt gennemsnit af nogle tal der aldrig nogensinde har været tiltænkt at skulle indgå i en større sammenhæng - andet end som en afspejling, og ekstrem simplificering, af anmelderens personlige mening om filmen.

Den bedste (og ret beset eneste) måde at bruge anmeldelser på, er ved at finde en anmelder som man deler filmsmag med.



Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#55 Babo84 12 år siden

#52

Rigtigt, at information ikke bruger skalaen, men dem linkede jeg heller ikke. Anmeldelsen er dog positiv. Gamereactor har jeg aldrig brugt før. Ole brugte 5-skalaen, ja. Men jeg formoder alligevel, at aviser og andre hjemmesider som filmz, scope, filmnet, og flere andre, anvender den typiske, som er 6. Særligt de aviser jeg nævnte. Men nej, det er selvfølgelig ikke uhørt noget andet bruges, eller har været brugt før. Men okay, hvis du ikke læser de mere gængse aviser, så kan du jo heller ikke vide :)
Gravatar

#56 Nicki52 12 år siden

Wangsgaard (11) skrev:
Skal se den på lørdag i 3D, der er jo masser af eyecandy for os tøsser :-P

Hvem? Taylor Lautner er jo ikke med ;p

Scarlett Johanson er rigelig eyecandy til os drenge. Hun er virkelig en mundfuld.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#57 Babo84 12 år siden

#54



Høegh (54) skrev:
Den bedste (og ret beset eneste) måde at bruge anmeldelser på, er ved at finde en anmelder som man deler filmsmag med.


Det kan jo ligesom være en umulig opgave hver gang en film bedømmes. Jeg har da også enkelte jeg læser regelmæssigt fra, men jeg er altså ikke enig hver gang, og så holder det jo ikke man kun hæfter sig ved "den ene". Et gennemsnit skal heller ikke indgå i en større sammenhæng, men hvis en film er "flot modtaget", så ser man vel på flere anmeldelser og ikke bare den ene. Avengers har fået fine anmeldelser, minimum 4/6 stjerner med få undtagelser, og altså ingen dårlige, og det vil jeg mene er udmærket hvis man planlægger sine biografture efter god omtale, og ikke efter "favoritanmelderen". De færreste har vel én favorit.
Gravatar

#58 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden

Babo84 (55) skrev:
#52Rigtigt, at information ikke bruger skalaen, men dem linkede jeg heller ikke.

Blot eksempler på aviser, der gør det anderledes end 6-skalen.

Babo84 (55) skrev:
Men okay, hvis du ikke læser de mere gængse aviser, så kan du jo heller ikke vide :)

Præcis min pointe. :)

Jeg læser fx. aldrig JP, har aldrig læst noget på CinemaZone (så vidt jeg husker) og aner ikke hvad PI-filmland er, og det er jo ikke umuligt at der er andre end mig, der ikke læser diverse aviser og andre filmsider.
Gravatar

#59 Kruse 12 år siden

I stedet for et gennemsnit, så synes jeg også at det giver et bedre overblik på den måde Rottentomatoes gør, hvor der er et procenttal over hvor mange gode positive anmeldelser der er.

Og indtil videre ligger "The Avengers" på flotte 95% ud af 41 anmeldelser(og en gennemsnitkarakter på 8,2/10).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#60 Babo84 12 år siden

#58

Yes :)

#59

Det er jeg også enig i. Men scope giver nu også ret hurtigt overblik over hvad der er givet, og så kan man selv tælle de gode :)

http://www.scope.dk/film/8157-the-avengers

Skriv ny kommentar: