“The Aviator” har på mange måder de typiske træk som tit følger storfilmene. Den har udseendet og skuespillerne med sig, men er også for lang og for luftig. Men på trods af det, er vi alligevel også i Scorsese-land, stedet hvor dæmonerne er stærkere end englene og det tekniske apparat forstår at afsløre dem, men helt så interessant som tidligere bliver det dog ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 inflector 19 år siden

Er stort set enig med anmeldelsen, vil dog kun give den 3/6. Det er simpelthen ikke godt nok Scorsese, tag dig sammen. Filmen er alt for lang og formår visse stedder at blive direkte kedelig. Som anmeldelsen også pointerer så kommer vi aldrig ind under huden på figurene og jeg synes også at slutningen er uforløst. Det er også som om at filmen ikke rigtig ved hvor den vil hen.

Skulle Scorsese vinde den oscar, han så længe har fortjent for denne film, vil oscar uddelingen være en endnu større farce end den plejer at være.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#12 filmz-Oculus 19 år siden

#11 - Fuldstændig enig

Den eneste Oscar-nominering denne film ikke har fortjent, er bedste film.
Gravatar

#13 filmz-mads3000 19 år siden

Jeg kan kun give ovenstående ret - Leonardo DiCaprio overrasker. Samtidig giver den konstante, og ikke mindst eminente, underlægningsmusik meget. Uafbrudt opmuntrende jazz, som leder tankerne hen på gamle Disney-kortfilm. Synd den ikke tog flere Golden Globes med hjem.

And that's the way the cookie crumbles!
Gravatar

#14 filmz-mads3000 19 år siden

Hvordan ****** får man dette qoutesystem til at virke?
Gravatar

#15 filmz-steadi 19 år siden

Endnu en gang må man tage hatten af for Scorsese. Filmen fungerer på alle mulige måder, og især hans kamp for at forhindre en monopolisering af lufttraffikken er spændende at følge.
Jeg mener at Leonardo er en seriøs kandidat til oscaren for bedste skuespiller, men nu kunne de godt finde på at give oscaren til Hr. Foxx istedet for.

5.5/6 til The Aviator, hvis det altså er muligt med halve:)
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#16 chandler75 19 år siden

# 14 Er det ikke kursiv du skal have fat i der?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#17 lagoni 19 år siden

#14 - du skal stave quote rigtigt, så virker det nok :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#18 filmz-mads3000 19 år siden

And that's the way the cookie crumbles!
Gravatar

#19 filmz-mads3000 19 år siden

Sry. Jeg kan ikke få det til at virke:S
Gravatar

#20 JannikAnd 19 år siden

Bare markér hjælpeteksten i bund af siden og træk den op på din tekstboks. Så slette du blot teksten "quote af tekst" og indsætter din egen.

Skriv ny kommentar: