Kassovitz har med “Hadet” og “Assassins” i halvfemserne for længst vist, at han godt kan noget i instruktørstolen, men hans 2003-gyser “Gothika” sår alligevel tvivl, om det nu udelukkende er 20th Century Fox’ skyld, at “Babylon A.D.” ser ud, som den gør. Der skal to til tango og mange flere til at lave film, så sandheden er nok mere nuanceret end som så. “Babylon A.D.” står tilbage som den perfekte oplevelse til dem, der godt kunne lide f.eks. Alfonso Cuaróns genrefornyende “Children of Men”, men simpelthen syntes, at historien var lidt for spændende, skuespillet for troværdigt og de billige effekter for få. 20th Century Fox må desværre nok bare indse, at disse personer sandsynligvis kun findes i en fjern og meget dyster fremtid.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 enfilmnørd 15 år siden

"...og vores helt dermed åbner munden, går der hurtigt hul på skroget, og der sprøjter Vin-Diesel ud over det hele."
"...og hvor er det dog ligegyldigt..."

Afgjort en af de mere underholdende anmeldelser jeg har læst, og ud fra den også det eneste jeg kommer til at se til denne film, Forlægget lød skidt, og det er den så åbenbart også. Den springer jeg over...
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#2 Collins 15 år siden

Fin nok anmeldelse. Dog vil jeg mene at Gothika var en ok film.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#3 duuk74 15 år siden

"Babylon A.D." står tilbage som den perfekte oplevelse til dem, der godt kunne lide f.eks. Alfonso Cuaróns genrefornyende "Children of Men", men simpelthen syntes, at historien var lidt for spændende, skuespillet for troværdigt og de billige effekter for få. 20th Century Fox må desværre nok bare indse, at disse personer sandsynligvis kun findes i en fjern og meget dyster fremtid.

Fik smilet frem hos mig. :D
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#4 cansi 15 år siden

Tror jeg venter på en directors cut, for jeg tror simpelthen at filmen har potentiale...
Gravatar

#5 Viking Wizard 15 år siden

"Babylon A.D." står tilbage som den perfekte oplevelse til dem, der godt kunne lide f.eks. Alfonso Cuaróns genrefornyende "Children of Men", men simpelthen syntes, at historien var lidt for spændende, skuespillet for troværdigt og de billige effekter for få."

Som en tidliger har nævnt... Det er forfærdeligt godt sarkastisk skrevet! Elsker Children Of Men, og det her bekræfter bare at jeg SLET ikke skal se den film.. FIN TIESEL!
Gravatar

#6 black hawk 15 år siden

Syntes slet ikke den lever op til forventningerne når man tænker på at det er Vin Diesel som har hovedrollen. Man får jo ikke en ordentligt indblik i hvordan det hele skete. Hvordan de er endt sådan.
Jeg blev ærligtalt lidt skuffet over filmen. Vin Diesel gør det godt, men havde forventet mere af det store action brød.
Nu må vi se om han kan redde sin karriere i Fast And Furious. Den glæder jeg mig meget til.
Gravatar

#7 David Munch 15 år siden

Ævz, ville ellers have set den her.. :( Nu venter jeg på et directors cut istedet...
Gravatar

#8 Bohemian 15 år siden

Lad os håbe et director's cut kan rette lidt op på den.
Free in serenity.
Gravatar

#9 black hawk 15 år siden

Ja det håber jeg så sandelig den kan. For ellers er det en ok film.
Gravatar

#10 PredatorX 15 år siden

#6

Hvordan du kan komme til den konklusion er mig en gåde. At Vin Diesel havde hovedrollen burde ellers være en fin indikator for hvad man havde i vente.
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: