Werner Herzogs “Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans” var uheldig ikke at få biografpremiere i Danmark, men nu er den omsider udkommet på dvd og Blu-ray, og der er flere gode grunde til at støve den op – deriblandt filmens uimodståelige, kuleskøre humor og Nicolas Cages pragtpræstation i hovedrollen. Dvd’ens AV-præsentation er næsten perfekt, og selvom man godt kunne have ønsket sig mere ekstramateriale, så er de medfølgende interviews absolut et kig værd. Dårlig løjtnant, god film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chandler75 13 år siden

Fed film - dejligt at se, at Herzog kan udnytte Cages bedste sider :)

- "What are these fuckin' iguanas doing on my coffee table."
- "There ain't no iguana."
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 filmz-Utyske 13 år siden

Jeg må erkende at jeg ikke er så vild med den. Mange af de "farlige" øjeblikke virker lidt påtaget og jeg synes slet ikke at den har ligeså meget kant, som den oprindelige film.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 13 år siden

Lige en kort bemærkning til anmeldelsen - jeg tror ikke, der er så mange der er kede af remake-tendensen mere... nu er det nok nærmere reboot-tendensen =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 Skeloboy 13 år siden

#3 - hehe. Har aldrig været kede af reboot- eller remaketendensen. For min skyld må de genindspille alt det, de har lyst.

On-Topic: glæder mig til at se den.
Gravatar

#5 dh-ad 13 år siden

Jeg må indrømme, at min kone har smittet af på mig (hun hader Cage af et godt hjerte). Jeg selv synes, at han laver ok film, men i denne han har en kedelig tendens til at overspille.

Desuden er nogen af de mere syrede sekvenser med alligatorer og gekkoer lidt for meget.

Ud over det er det en udmærket film, hvor jeg især brød mig om bi-rollerne. Personerne som spillede kæresten, faderen og sted-moderen gjorde det alle rigtigt godt.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#6 zamm- 13 år siden

5 stjerner? Den når da ikke engang 2? Mage til en kedelig film skal man lede længe efter!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#7 BN 13 år siden

fra anmeldelsen:

Den triste trend har bl.a. givet os ....."True Lies"


Nu bliver jeg nysgerrig: Hvilken film er "True Lies" en genindspilning af?

der findes også mange rærlige remakes, men personligt har jeg ikke så stort et problem med tendensen. Musik og kunst er blevet genfortolket i århundreder


Jeg har heller ikke et stort problem med remake-tendensen, men der er dog visse klassikere, jeg absolut ikke gider at se remakes af. Dertil kommer, at det er gået fuldstændig galt i mange tilfælde, såsom da 'Psycho' blev genindspillet af Gus Van Sant, eller da vi fik en stemningsforladt, kikset udgave af 'The Hitcher'. Og så synes jeg måske nok også, at det - som i tilfældet med Spider-Man - er latterligt at lave et remake af en både succesfuld og vellykket film eller film-serie allerede 3-4 år efter!

Men selv hvad det sidste angår (altså når der er kun er kort tid mellem original og remake), må jeg indrømme, at der findes positive undtagelser. Tænk blot på Michael Manns 'Heat', der er langt bedre end 'L.A. Takedown'.

Jeg tror, at opskriften på en god genindspilning er, at man har noget nyt at tilføje; nogle forbedringer, som man selv tror på, en ny eller anderledes drejning af plottet ... ja, et eller andet. (Eksempel: Martin Scorseses ændring af familien i 'Cape Fear' til en kriseramt familie - det giver historien flere lag og gør den langt mere interessant.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 The Insider 13 år siden

#7, True Lies er en genindspilning af den franske "La totale!" - nu med endnu flere eksplosioner og biljagter :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 BN 13 år siden

The Insider (8) skrev:
#7, True Lies er en genindspilning af den franske "La totale!" - nu med endnu flere eksplosioner og biljagter :-)


Aha. Interessant. :-)

Er den franske film dårligere, ligeså god eller bedre? (Jeg bryder mig ikke specielt meget om 'True Lies'.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 elwood 13 år siden

Har de en fransk Hiargdhh Hiardghhh Arnold ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: