“Bang Bang Orangutang” er anderledes på den gode måde – en slags “Falling Down” på svensk… og så har jeg vist ikke sagt for meget.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-michael_l 18 år siden

Kan absolut ikke anbefale denne film til nogen med mindre de bare SKAL se alle svensk/danske produktioner! Jeg blev slet ikke grebet af filmen:
Jeg nåede ikke at få nogen sympati med Åke, da han starter med at miste det hele (før man overhovedet når at få en fornemmelse af, hvor dyrbart det han mister er), og derefter virker han i mine øjne småretarderet igennem resten af filmen (eller lidt som Nicolaj Lie Kaas i Et rigtigt menneske (måske en anelse overdrevet, men det giver alligevel et godt billede af, hvad jeg snakker om)). Dialogen i filmen er generelt uinteressant - først i slutningen udvikler dialogen sig til noget, der kunne være en smule interessant. Historien er utroværdig - hvorfor skulle en pænt lækker 22-årig tøs f.eks. blive interesseret i en rimelig utiltrækkende taxichauffør, der er dobbelt så gammel og ekstremt påtrængende? Ja, fint, måske mangler hun en faderfigur, men det holder sgu da ikke en meter. Musikken er generelt irriterende - svinger fra The Clash til stille klavermusik - måske skulle det understrege sindstilstanden hos personerne eller give en fed effekt, men jeg fandt det blot irriterende. Ligeledes er den hyppige brug af diverse farvefitre mm. irriterende.
Min kammerat og jeg overvejede at forlade salen efter ½ time. Efter lidt over 1 time smuttede han, og jeg overvejede stærkt at følge trop, men sad filmen igennem. I den sidste halve time bliver filmen lidt bedre, men ødelægges af slutningen (hvis jeg da har forstået den ret). Alt i alt kan jeg ikke give filmen mere end 1/6.
Gravatar

#2 Yoda 18 år siden

Et lille, velment råd. Hvis du fortløbende deler din tekst ind i særskilte afsnit, er det lettere for andre at tygge sig i gennem den! Så løber man sig ikke sur i den halvvejs.......
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 filmz-pandora 18 år siden

Filmen ved jeg intet om...
..men nu vi taler om skriftlig formidling: det er en sindssygt velskrevet anmeldelse, der bare kører afsted let, kraftfuldt og inspireret.



"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#4 filmz-michael_l 18 år siden

#2: Ja, ved det godt, men sad på arbejdet og havde egentlig ikke tid til at skrive min kommentar, så derfor blev den ikke så pædagogisk...

Hvis der er andre her, der har set den, vil jeg meget gerne høre jeres mening om den, for jeg er overrasket over, at stort set alle de anmeldelser, jeg har læst, er meget positive.

Skriv ny kommentar: