Klik her for at læse flere “Tim Burton” relaterede anmeldelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hasselguff 20 år siden

"Returns" er i mine øjne suverænt den fedeste af alle "Batman" filmene indtil videre. Billederne, karaktererne, effekterne og handlingen fungerer bedre her end i den første film og naturligvis langt bedre end i del 3 + 4. Puha - neon-Batman - har stadig mareridt...
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#2 Skobbolop 20 år siden

enig med Hasselguff.. den bedste Batman film til dato.. The Penguin og Catwoman er totalt yndlings skurke..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#3 Buck Rogers 20 år siden

Hmmm.... jeg synes netop, at BR var en stor forbedring oven på den ellers udmærkede første film. Dialogen er uovertruffen, skuespillet er lige i øjet (DeVito er fantastisk som Pingvinen), historien er lettere usammenhængende, men altid fascinerende - og så er det dystre univers usandsynligt flot. Intelligent action!
Og må Joel Schumacher riste langsomt over et bål af brændende Batman & Robin-VHS'er.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#4 HeavyClaus 20 år siden

"Men ud af alle Batmans filmiske bedrifter, er "Batman Returns" sandsynligvis den, som er mest tro over for de nyere Batman fortællingers attitude og budskaber."

Mon ikke der sku have stået Burtons filmiske bedrifter ;)
Gravatar

#5 chandler75 20 år siden

Nej, det er jo i forhold til de tidligere filmatiseringer af Batman-figuren.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 HeavyClaus 20 år siden

ok, min fejl :S Fandt det bare lidt komisk!
Gravatar

#7 Zelle 20 år siden

Okay, så vil jeg da lige gå lidt imod og sige at jeg ikke er så vild med Batman returns... Ved godt det sikkert er tro mod tegneserien og alt det der, men jeg kan bare ikke tage penguin og alle hans pingviner. Men som jeg kan se er det vist bare mig ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#8 Kiksmann 20 år siden

Endnu en god Batman film, knap så god som den første. Men det er stadigvæk en af de gode:)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#9 Captain Vallo 20 år siden

Jeg holder nu også på, at Returns overgår 1'eren.
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#10 Yoda 19 år siden

"Batman Returns" er også min absolutte favorit. Elsker dens mørke, gotiske univers - og Michael Keaton som Batman er endnu ikke overgået.....
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: