Filmen lægger sig på linje med film som Yimou Zhangs “Hero” og “House of Flying Daggers”, men mangler Zhangs poetiske sans, som den i stedet erstatter med Woos filmiske signaturer så som et uendeligt antal soldater, der onduleres i slow-motion; duer, der flyver gennem bakker; og endda den velkendte skakmat-situation, hvor pistolerne blot er erstattet med sværd. De elementer fungerede fint i film som “The Killer”, hvor de blev leveret med glimt i øjet, men sat i en alvorlig ramme som her, virker de blot ufrivilligt komiske.

At se en mand blive dræbt er en tragedie – at se hundrede virker hurtigt trivielt og på trods af filmens bigger-is-better-filosofi, så bliver den hurtigt en små-kedelig opvisning i overdrev, som uden en følelsesmæssig indgang blot er en temmelig ligegyldig affære. Flot er “The Battle of Red Cliff” bestemt, men det kan bedre betale sig at blive hjemme og gense “A Better Tomorrow”, hvor Woo præsterede al den opfindsomhed og vitalitet med en håndfuld skuespillere, som han nu om stunder desværre end ikke kan genskabe med 3000.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 15 år siden

Jeg kondolerer Benway. Du har min fulde støtte!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 elwood 15 år siden

Billede 1
Silly hats only!


Billede 2
Strong male voice "WE ARE READY FOR THIS WAR! OUR ENEMY WILL TREMBLE AND..."

Dingeling... dingeling

Director Cut! Who the FUCK! forgot to turn their Mobilephone off!


Billede 3
This movies plot is so thin, I coulden't even cut it with my Blade here
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 fubar 15 år siden

øv øv.. Trist læsning, havde ellers set frem til denne film, men mine forventninger er godt nok dalet. Tror jeg springer over i denne omgang og venter på 4timers udgaven

Skriv ny kommentar: