3. årgang af “Battlestar Galactica” er ikke nær så helstøbt som de forrige. Men alene sæsonens forbløffende begyndelse og overrumplende slutning retfærdiggør udgivelsens prisskilt. Der er masser af storladen underholdning, karakterdrevet drama og relevant, politisk indsigt i de 20 afsnit. På dvd ser serien bedre ud og lyder ligeledes bedre end de fleste andre tv-føljetoner på markedet. Det er en skam, at udgivelsen ikke indeholder nogen kommentarspor, men der medfølger trods alt adskillige timers underholdende ekstramateriale. Fans bør naturligvis øjeblikkeligt investere i sæsonen på dvd, mens uindviede seere bør tage hul på seriens ældste årgang først.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-viras 15 år siden

Klart en af de bedste science fiction serier! På højde med de bedste afsnit fra X Files! Og sæson 3 er så absolut ligeså genial, som de forgående.
Gravatar

#2 filmz-stente 15 år siden

Synes også det er en af de bedste serier der er lavet til dato, glæder mig til de sidste 10 afsnit af sæson 4......
Gravatar

#3 sizanx 15 år siden

Sæson 3 og endda 4 har så mange "fyld" afsnit at det er helt utroligt. Det er stadig en god serie, men "thank god" for at sæson 4 er den sidste!

4/6 for sæson 3.
Gravatar

#4 filmz-BrotherJack 15 år siden

Cirka halvdelen af 3.sæson er det bedste BSG har præsteret overhovedet, den anden halvdel er fuldstændig ligegyldig. Kan kun give 4/6, desværre. Denne sæson indeholder dog klart mine yndlingsafsnit.

#3
Sæson 4??? Er du sikker på at du har set de 10 afsnit?
Ikke et eneste enkeltstående afsnit har endnu optrådt i den sæson, som klart er ved at tegne sig som den mest seriøse og kompromisløse sæson i seriens historie (Moore fik kunstnerisk frihed efter de erfarede hvordan de producer-påduttede enkeltstående afsnit ikke lokkede nye seere til, men tværtimod skræmte fans væk).

Gravatar

#5 dome 15 år siden

Er absolut enig med konklusionen på anmeldelsen her: De 3-4 første og 3-4 sidste afsnit er simpelthen yderst fantastsike og desværre er resten ind i mellem ret ligegyldig, men det kunne dog ikke fjerne min absolutte begejstring for sæson 3.
Yes sirs!
Gravatar

#6 vapor 15 år siden

Jeg venter til det hele kommer på Blu-Ray. :)
Gravatar

#7 Patriarch 15 år siden

Er lige blevet færdig med piloten. Synes dog hende blondinen er små belastende, og det fungere ikke for mig hvordan hun dukker op i tankerne på en af personerne. Kommer der en fornuftig forklaring?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#8 vapor 15 år siden

#7
Kinda... ish... not really... :)
Gravatar

#9 tiany 15 år siden

Er lige over halvvejs i sæson 3, synes stadig serien er genial, men ja der er nogle enkle fyld afsnit, som jeg personligt godt kunne have undværet.
Valar morghulis
Gravatar

#10 Patriarch 15 år siden

#8

hmmmm :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: