Værkerne inden for science fiction-genren kan sædvanligvis deles op i to grupper: De dybsindige, der sætter store tanker i gang, og de mere actionorienterede, som hellere vil stimulere sanserne end intellektet. I sin levetid vandrede tv-serien “Battlestar Galactica” stabilt langs en gylden middelvej mellem de to lejre. Føljetonens 4. og sidste årgang er ikke perfekt, men serien rundes af med manér. Fans bør naturligvis fuldføre samlingen med denne dvd-udgivelse. Uindviede seere bør først tage hul på seriens første sæson. Nu. Bryan Singer er i øvrigt i gang med forberedelserne til endnu en nyfortolkning af den oprindelige “Battlestar Galactica” tv-serie fra 1978 – denne gang i form af en storstilet biograffilm. Undertegnede kan ikke komme i tanke om et mere overflødigt projekt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 reaper.dk 14 år siden

Jeg synes det var en fantastisk serie, men må ærlig indrømme at jeg synes kvaliteten faldt lidt halvejs inde i sæson 3. Men de første 2 sæsoner var ikke mindre end geniale.
Trapped in time. Surrounded by evil. Low on gas
Gravatar

#12 elwood 14 år siden

Jeg synes mere det ærvligt, at resten af The Wire, ikke blir anmeldt på filmz.

Ved også godt grunden til det, men stadigvæk øv.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 MouseMickey 14 år siden

#12 Enig filmz måtte gerne anmelde de sidste sæsoner. Der kan da ikke være nogen grund til ikke at anmelde The Wire?
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#14 filmz-Utyske 14 år siden

#13 -

Så vidt jeg ved, anmelder filmz sjældent noget de ikke får tilbudt af distributøren.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#15 PredatorX 14 år siden

Jeg har kun set første halvdel af BG sæson 4, men den var tilgengæld en kamp at komme igennem. Jeg synes virkelig kvaliteten begyndt at dale kraftigt i sæson 3. De første to sæsoner er dog udelukkende en 6/6 oplevelse, så det er lidt ærgeligt det skulle ende sådan at karaktererne tager den mere ulogiske handling efter den anden. Skal dog selvfølgelig se afslutningen, så jeg håber på det måske i sidste ende samler sig tilfredsstillende. Jeg tvivler dog.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#16 nygaardpetersen 14 år siden

#15
Giver dig helt klart ret i at sæsøn 1+2 er forrygende. Kvaliteten daler lidt i sæson 3, men jeg dog helt klart at sæson 3 + 4 er et kig værd. Især når man sammenligner med så mange andre serier.
Gravatar

#17 MouseMickey 14 år siden

#14 ahh okay, det er ærgeligt...
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#18 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg er enig med andre i at sæson 1 og 2 kører på fuld skrue, men selvom der er enkelte afsnit i sæson 3, hvor serien taber pusten lidt, så bliver der i dén grad opvejet for det i tv-filmen "Razor", der også følger med i boksen med sæson 4, så vidt jeg ved og jeg mener bestemt også at sæson 4 er af samme høje kvalitet som sæson 1 og 2.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#19 Gasivodo 10 år siden

Nekro-tråd genoplivning!

..om end ikke andet; så har vi her en serie med en lang, kronologisk historie, og med en ganske ok afslutning! (har aldrig set LOST;-)

Noget sådant sker ikke så tit.

6 ud 6
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#20 Kyllingebenet 10 år siden

Kyllingebenet (4) skrev:
Kanon serie, elskede den hele vejen, selv om den til tider var lidt offpoint i nogle af dens episoder, men jeg må indrømme at jeg virkelig levede mig ind i universet og de personer man havde fornøjelsen af at følge undervejs. :-)

6/6 herfra.


Stadig enig, her 4 år efter!
Mental striptease..

Skriv ny kommentar: