Værkerne inden for science fiction-genren kan sædvanligvis deles op i to grupper: De dybsindige, der sætter store tanker i gang, og de mere actionorienterede, som hellere vil stimulere sanserne end intellektet. I sin levetid vandrede tv-serien “Battlestar Galactica” stabilt langs en gylden middelvej mellem de to lejre. Føljetonens 4. og sidste årgang er ikke perfekt, men serien rundes af med manér. Fans bør naturligvis fuldføre samlingen med denne dvd-udgivelse. Uindviede seere bør først tage hul på seriens første sæson. Nu. Bryan Singer er i øvrigt i gang med forberedelserne til endnu en nyfortolkning af den oprindelige “Battlestar Galactica” tv-serie fra 1978 – denne gang i form af en storstilet biograffilm. Undertegnede kan ikke komme i tanke om et mere overflødigt projekt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 tiany 14 år siden

Kan ikke sige det nok - Den serie er genial!

Synes de fik sluttet serien på den helt rigtige måde, der er kun nogle enkelte ting som jeg ville ønske var blevet forklaret anderledes eller på en anden måde.

Er lige startet på et nyt gensyn med serien og alene den indledende miniserie er tv på højt niveau.
Sæson 4 skal i hvert fald hjem så samlingen er fuldendt.
Valar morghulis
Gravatar

#2 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg er glad for den sidste sæson og afslutningen på serien, ingen tvivl om det og jeg glæder mig til at få købt hele serien på BD, så jeg kan starte forfra igen og igen og igen.

Fantastisk historie, fantastiske karakterer og skuespillere, måske det bedste sci-fi nogensinde. :)

Til gengæld kan jeg på ingen måde anbefale "The Plan" der udkom for 1-2 mdr. siden i USA, føj, noget bras.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 Æsop9000 14 år siden

BSG er den serie jeg har fulgt mest med i de sidste par år. Helt klart min ynglingeserie. Serien blev afsluttet på en fornuftig måde, dog sad jeg med en følelse af "meh" efter at have set sidste afsnit. Mest af dissee grunde, lidt Cherry picking:

Jeg synes virkelig at det var fedt hvordan musiken til "all along the watchtower" også viste sig at være koordinater til jorden. Men det er når de faktisk lander på jorden jeg synes kæden hopper lidt af. Det er der hvor Apollo har en snak med farmand adama om fremtiden. Da han ligepludselig foreslår "hvad med at vi ødelægger alt vores teknologi, er det ikke en god ide?" og så farmand adama går med på det. At de så ødelægger alle deres rumskibe og alt det teknologi som menneskeheden har brugt årtusinder om at opfinde synes jeg bare ikke er logisk, specielt ikke at denne beslutning tages af 2 mænd og at alle andre mennesker siger god for denne destruktion af diverse hospitals-teknologier.
Jeg kan godt forstå hvorfor det blev skrevet sådan, fordi serien skulle ende med at de landede i fortiden, og de skulle jo skaffe sig af med alle de rumskibe sådan at det harmonere med den virkelige historie.
De kunne jo have omskrevet det sådan at det kun var battlestar galactica der overlevede det sidste slag og at de crashlandede på jorden og at BSG synkede i havet ned i dybhavet.


Men dette cherry picking værende sagt så er det stadig en vellykket afslutning på en meget god tv-serie. Ihvertfald når man tænker på at det ikke altid er seriens skabere der får lov til at bestemme hvor lang tid en serie skal gøre, og få den afsluttet på den måde de vil.
BSG nåede aldrig at "miste pusten", som andre geniale serier der kører i 10 - 11 sæsoner.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#4 Kyllingebenet 14 år siden

Kanon serie, elskede den hele vejen, selv om den til tider var lidt offpoint i nogle af dens episoder, men jeg må indrømme at jeg virkelig levede mig ind i universet og de personer man havde fornøjelsen af at følge undervejs. :-)

6/6 herfra.
Gravatar

#5 El vez 14 år siden

Jeg er ikke helt enig med observationen ang. computereffekterne i finaleafsnittene - jeg var ret skuffet over disse, da jeg så slutningen. Nu får den en tur mere på BD, så må vi se om det virkelig kan passe ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#6 misuma 14 år siden

Jeg tager mig selv i at glo på serien hver gang jeg ender i Blockbuster. Første sæson koster vist kun 99 kr, måske burde jeg give den en chance.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#7 El vez 14 år siden

Det vil du bestemt ikke fortryde :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#8 MOVIE1000 14 år siden

så vil jeg også vove at tage chancen nu når de rkun er 4 sæsoner
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#9 Kyllingebenet 14 år siden

Do it, misuma! Du vil overhovedet ikke fortryde that! :D
Gravatar

#10 elwood 14 år siden

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: