Heldigvis er der flest scener med den yngre del af skuespillertruppen. Ellers havde “Beautiful Creatures” været temmelig hård kost. Det er den nu alligevel ikke på trods af dens sommetider lidt for klichefyldte univers. “Beautiful Creatures” tør nemlig godt tage sin målgruppe alvorligt på trods af klichéerne og er desuden gennemsyret af sydstaternes særegne charme og smukke landskaber. Sidstnævnte får da også hele armen af filmfotografen Philippe Rousselot, der formår at gøre ethvert rum og enhver beliggenhed så visuelt vidunderlig, at ingen superlativer kan yde billederne retfærdighed. Derfor ender “Beautiful Creatures” med at blive noget af en blandet landhandel. Den er en smuk film med modige meninger, men den hæmmes samtidigt af en pinlig samling skurkepræstationer og en alt for perfekt helt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jessup 11 år siden

Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg så denne film men god er den ikke. Irons og Thompson giver præstationer som henleder ens tanker på film som Heksene fra Eastwick og ikke en film som denne - Twilligt med hekse og et drys litterære referencer. Og selvfølgeligt er deres sydstats accenter forceret og fjollede.Det som dog er udmærket håndteret i filmen er eksposition.Reglerne for hele skidtet er godt præsenteret og det kunne andre instruktøre gidt lære noget af. Englert(datter af Jane Campion) er dog meget lovende og jeg må se at tjekke Ginger og Rosa ud.

2/6
This is just until June

Skriv ny kommentar: