“Bee Movie – Det store honningkomplot” er en festlig og charmerende animationsfilm, der ville have scoret fem stjerner, hvis det ikke havde været for en rodet slutning og et blot beskedent antal virkelig gode vitser. Den flotte familiefilm ser fabelagtigt ud på dvd, og de medfølgende lydspor er næsten lige så imponerende som skivens transfer. Ekstramaterialet henvender sig hovedsageligt til de mindste, men hvis man har børn i husstanden eller er frisk på lidt letbenet underholdning med fart over feltet, er det bestemt værd at overveje at tilføje denne dvd til samlingen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-stente 15 år siden

Jeg forstår ikke filmen får 4 stjerner.....synes den er alt for usammenhængende.
Gravatar

#2 filmz-Cerebrum 15 år siden

Meget, meget, meget kedelig film der prøver at prædike et eller andet den alligevel aldrig får samlet op på... jeg gir #1 ret: hvorfor 4?
Gravatar

#3 filmz-vassago 15 år siden

Har i kun scroll'et ned til karakteren? Begrundelsen står jo faktisk i anmeldelsen... :)

Jeg synes også den er sjov, men havde håbet på lidt mere sarkasme og underspillet humor - men er glad for at den er så atypisk sammenlignet med andre animationsfilm.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 moulder666 15 år siden

En eller anden dag, finder jeg en film, hvor jeg er enig med dig, Insider! :D

Her er jeg, som et par gange før, rørende uenig!

"manuskriptet mønstrer ikke én eneste infantil plathed og er især derfor mere fornøjelig at overvære end barnligt bras som "Madagascar"

Jeg vil ti gange hellere se Madagascar og dens gakkede indfald og sorte humor - "What's that noise? - Oh, it's me again." end den her gang metervare der kommer fra Seinfeld. De ordspil og "finurligheder" de kommer op med i løbet af filmen virker som om de skulle have været underfundige og humoristiske, men det var virkelig få gange, at jeg trak på smilebåndet!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#5 filmz-vassago 15 år siden

#4: Sjovt du nævner metervare om Seinfeld i samme sætning du nævner "Madagascar" :) Det var da om noget mere metervare end "Bee Movie" der da netop adskiller sig fra de øvrige film.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 moulder666 15 år siden

#5 Bevares, Madagascar har en del ting, der er 100% efter drejebogen (bl.a. hvordan de to bedste venner absolut SKAL blive uvenner, og så ende med at blive bedste venner igen og lidt for meget udpensling af historien) men i min verden bliver det så mange gange opvejet af sort humor og spøjse "personer" (giraf på stoffer, de der egern-agtige dyr og frem for alt, pingvinerne)

Bee Movie...Well, det var jo bare endnu en "Antz" hvor een bi tør stå frem fra mængden og være ekstraordinær osv osv...og derudover må jeg så indrømme, at jeg ikke morede mig over alle de underfundige sammenligninger mellem menneske- og bisamfund og alle samtalerne mellem ham bien og kvindemennesket...det var bare for tørt til min smag.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#7 wimmie 15 år siden

Hmmm...måske burde man se den alligevel. Havde ellers besluttet mig for at lade den være, da de klip jeg havde set lignede alle andre animationsfilm der kommer frem for tiden.
Og jeg synes nu Madagascar var ok, hehe...ikke fantastisk men i forhold til The Wild var den et mesterværk.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8 filmz-Narniabæver 15 år siden

Bee Movie ser udmærket ud, men ikke mere.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#9 filmz-Randy Savage 15 år siden

Udmærket anmeldelse, at der bliver nævnt at humoren ikke virker søgt som i Seinfeld forstår jeg dog ikke, det skulle da lige være de sidste 2 sæsoner Jerry Seinfeld lavede istedet for Larry David, for Larry David er uden tvivl en af de største genier inden for komik, han burde have lavet denne film så havde den fået 6/6 istedet :D
Gravatar

#10 filmz-Morta 15 år siden

Bare en rettelse: Nu kan rotterne i Ratatoille faktisk ikke snakke med menneskerne. De snakker engelsk indbyrdes (nu nok fransk) men kommunikerer med menneskerne gennem fakter.

Skriv ny kommentar: