Sidney Lumet kunne for nylig puste 84 lys ud på sin seneste fødselsdagskage, men den legendariske filmmagers “Before the Devil Knows You’re Dead” understreger, at Lumet stadigvæk er blandt sit fædrelands dygtigste instruktører. Flere af tidens bedste skuespillere gør deres bedste i denne uforudsigelige, ubarmhjertige og (ganske passende) djævelsk opfindsomme tragedie. Både skivens transfer og lydspor begejstrer, og det samme gør udgivelsens lille portion ekstramateriale. Varmt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 keitel 15 år siden

Damn den lyder fed, den skal jeg have lejet!
Gravatar

#2 aknot 15 år siden

Kan ikke være mere enig - god anmeldelse Johan.
Gravatar

#3 The Insider 15 år siden

Thanks :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4 wimmie 15 år siden

Fin film og fin anmeldselse.

Skuespillet er superbt og selv som ikke-lesbisk pige må jeg indrømme at Marisa Tomei er hot af en nogle-og-40-årig at være :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5 filmz-Bruce 15 år siden

Nemli' Insider, go' anmeldelse! Hvis nogle havde forvekslet Lumet med en skindød, så burde dette vist overbevise de fleste om det modsatte. Klasse film og skuespil, som jeg kan anbefale på det kraftigste i BD. Og ja, som erklæret lesbisk, må jeg også hoppe på Marisa Tomei!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg kommer helt til at tænke på Seinfeld afsnittet med Marisa Tomei nu. Sidney Lumet plejer at være et kig værd så skal nok se denne på et tidspunkt. Har desværre ikke fået den set endnu pga. det gode år 2007.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#7 BN 15 år siden

Den film lyder afgjort som et "must see"!

Jeg kan godt lide dramatiske film, hvor hovedpersonerne i særlig grad føles som "autentiske" eller rigtige mennesker i stedet for som helte. F.eks. 'We Own the Night'. Og det lyder til. at 'Before the Devil Knows You're Dead' er endnu et eksempel herpå.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 sluppermand 15 år siden

Helt enig med anmeldelsen, endnu en perle fra Lumet! Fyldt med frække twists og djævlestreger! Superskuespil fra alle parter, men især Philip Seymour Hoffman brænder virkelig igennem. 8/10
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.

Skriv ny kommentar: