Som historien nærmer sig sin konklusion, svækkes den beklageligvis af en række handlingsskift, som reducerer en ellers stærk historie til en noget fortænkt konstruktion, der efterhånden flytter sig fuldstændig fra sit eget emne. Det er en skam, at Balthazar ikke har mere tillid til den grundlæggende fortælling, der ellers er rigelig overbevisende til at stå på egne ben. Til trods for den lidt klodsede afrunding er “Ben X” ikke desto mindre en imponerende og bevægende oplevelse, som viser, at Balthazar er en instruktør, det er værd at holde øje med i fremtiden. For tiden rygtes det, at han er ved at forberede en amerikansk genindspilning af “Ben X”, men forhåbentlig bliver der også plads til mere ambitiøse ting. Ligesom Ben selv lader Balthazar til at kunne mere end de fleste.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Outbound Sith 15 år siden

First! :P

Jeg så denne film på årets Natfilm-festival, og den kan klart anbefales!
Jeg er ikke helt enig med anmelderen om, at filmens slutning er så fjern fra resten af filmens tema, men det er nok, fordi jeg blev en smule forblændet af, at hende, der leder filmen lidt på vildspor, er helt vildt sød...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#2 evermind 15 år siden

Nederen filmatisering, der slet ikke har noget med det geniale forlæg fra Cartoon Network at gøre. Hvorfor laver Ben 10 sig ikke om til noget i løbet af filmen, hvorfor har de lavet titlen om til latin og hvor er alle skurkene?? Håber sgu, at fortsættelsen bliver mere tro mod forlægget ...

:P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: