Undervejs kan det dog ikke nægtes, at filmen leverer mange fine øjeblikke. Blandt andet en brutal “Raging Bull” inspireret boksesekvens og et par virkelig myrekrybvækkende scener. Til gengæld er skuespillet overraskende blodfattigt med undtagelse af Aaron Eckhart, som absolut er en af filmens lyspunkter. Ellers er “The Black Dahlia” desværre meget som de firmajulegaver, der snart bliver givet landet over: En smukt indpakket forglemmelighed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-jonasgr 17 år siden

#10 Måske der er en grund til dette, at han er så grundig at han bruger så meget tid på sine film.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#12 filmz-yoshimura 17 år siden

#3 Jeg er ganske enig med dig, squee. Første halvdel fungerer fint, og så kører den af sporet. Desuden synes jeg, at både Josh er Scarlet leverer ret ringe præstationer, så den kan ikke få meget mere end 3/6 af mig.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#13 Yoda 17 år siden

Enig med Benway - også 3/6 herfra.

I øvrigt en velskrevet anmeldelse, og som #2 fandt jeg også den afsluttende formulering rammende og finurlig :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#14 dh-ad 17 år siden

Hvorfor nedlægger en forfatter af så glimrende bøger ikke veto mod udgivelsen af, efter alt at dømme, så ringe film?!?
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#15 Benway 17 år siden

#13 Mange tak. :)

#14 Ellroy har faktisk udtalt at han var tilfreds med filmen. Om han har sagt det pga. pengene eller han rent faktisk mener det, skal jeg ikke kunne sige, men nogle gange er forfatterene selv de værste til at vurdere deres egne værker. Hans bøgerne er dog fremragende.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#16 The Insider 17 år siden

#14, ah... L.A. Confidential er jo altså en af de 20 bedste film, der nogensinde er lavet :-)
War. War never changes.
Gravatar

#17 Yoda 17 år siden

#16

Helt enig :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#18 wiseguy 17 år siden

Ekstra Bladets Henrik Queitsch kan også: "...en filmisk narrefisse." hæ hæ that's it nu holder jeg mig fra den film ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: