Undervejs kan det dog ikke nægtes, at filmen leverer mange fine øjeblikke. Blandt andet en brutal “Raging Bull” inspireret boksesekvens og et par virkelig myrekrybvækkende scener. Til gengæld er skuespillet overraskende blodfattigt med undtagelse af Aaron Eckhart, som absolut er en af filmens lyspunkter. Ellers er “The Black Dahlia” desværre meget som de firmajulegaver, der snart bliver givet landet over: En smukt indpakket forglemmelighed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-jonasgr 17 år siden

Jeg håber virkelig på, at jeg har den samme smag som Slantmagazine med hensyn til denne film. Det er en af de mest ventede film fra min side og en af de mest positive anmeldelser er foretaget af Slantmagazine. Den trailer jeg har set ser også ud til at være lige i bogens ånd, so I'm still hoping.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#2 wiseguy 17 år siden

Har ikke set filmen, så jeg ved ikke om du har ret, men det her er genialt formuleret :o)

Ellers er "The Black Dahlia" desværre meget som de firmajulegaver, der snart bliver givet landet over: En smukt indpakket forglemmelighed.

Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#3 squee 17 år siden

Så filmen til en Surprise Premiere og jeg må ærligt indrømme at første halvdel af filmen havde mig limet til stolen, men derefter gik det helt til hest. Filmen bliver ufattelig langtrukken og som anmelderen så korrekt fortæller, så bliver det en temmelig rodet affære hen imod slutningen. Stemningen i filmen er dog helt i top og man er slet ikke i tvivl om, at man befinder sig midt på kogepladen i 1940'erne.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#4 wiseguy 17 år siden

Øv!! havde ellers pæne forventninger til denne film, men anmelderne er ikke begejstrede!

Politikken 2/6
Cinemazone 2/6

bedste anmeldelse so far er Søren Høy fra Jyllands-Posten (er det ham fra Bogart?) 4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#5 chuck 17 år siden

#4 Ja det er ham fra Bogart/Filmland.

The Black Dahlia er en flot rodebutik. Jeg ligger et sted mellem 2/6 og 3/6.

Fincher ville have været bedre end De Palma, men nu kan Fincher ikke instruere alle film, desværre :)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#6 Benway 17 år siden

#2 Tusind tak. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 HonoDelLoce 17 år siden

Hvilken skuffelse.. Havde ellers set ret meget frem til denne film.. Skal da helt sikkert se den alligevel, har før brudt mig om ret så upopulære film ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 Stiine 17 år siden

Hey, den fik da 5/6 i Søndagsavisen :-)
You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain
Gravatar

#9 gladiator 17 år siden

Havde også set hamrende meget frem til denne film...

#3

Hvor så du den til Premiere surprise??
Havde bestilt sidste gang der var i Imperial.. så havde jeg fribilletter med, så sagde de fandme de ik virkede til sådan en "speciel ting"... for latterligt... Ville hvertfald lige høre om det var den de viste dengang...
Gravatar

#10 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#5: Han kan åbenbart heller ikke instruere særlig mange film ;) Han burde se at få lettet sin r.. og komme i omdrejninger, når nu han er så genial... Men vi må jo bare væbne os med tålmodighed til "Zodiac" kommer :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: