“Black Snake Moan” er et velslebent og musisk sydstatsdrama, hvor to atypiske sjælevenner finder fælles takt og rytme midt i kærlighedens hjerteskærende smerte. Stærkest er filmens kompromisløse brug af sydstatsblues, men også det kærkomne comeback til Samuel L. Jackson i hans bedste rolle i årevis er hele filmen værd. Den aparte fortælling kan umiddelbart synes tyktflydende af symbolik, men har ikke desto mindre umådeligt højt til loftet og er spækket med nuancer og forgreninger. Det gode drive drukner desværre i en sjusket og unødvendig afslutning, men rokker ikke ved et glimrende udtryk, hvor musikken er alt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 16 år siden

Fantastisk film, og fed blues, damm det var sweet da han spillede under uvejret.

Beklager jeg er så spontan og rodet i min snak, men jeg er lige kommet hjem efter og ha været i ca. en månedes Filmz cølibat, det er fandme hårdt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 filmz-Bartman 16 år siden

Jeg så den til premiere-suprise i herning for et stykke tid siden, og må sige jeg blev glædeligt overrasket, for det er sgu en rigtig fed film! Lige for start-credits kommer der et gammlet sort-hvid klip med en bluse-sanger og da det kom på lærdet sad mig og mine venner med et Hva-fanden-er-det-her-for-noget-fjæs men vi valgte og blive og det var klart et godt valg!
Gravatar

#13 filmz-PDN 16 år siden

Super god film..
5/6

Skriv ny kommentar: