Jeg havde ellers lyst til at give denne film 3, måske endda 4. Men pga. de dårlige CGI scener, som kun er 2-3 stykker ud af de måske 100 i hele filmen, så er jeg nød til at trække kraftigt ned, da det efter min mening ødelægger filmen. Hvis de ikke kan lave ordentlige scener, med et par mennesker der hopper op i luften og drejer rundt, så skulle de hellere lade være, eller få et par dygtige stuntmænd til det! Computer grafik kan ikke bruges til alt! Jeg tror grunden til at man lægger så meget mærke til det er, at kampscenerne med rigtige mennesker virker rigtig godt, og er meget flotte (og man ser nye tricks som aldrig er set før i kampscener).

En anden ting der har fået mig til at trække vurderingen et tak ned er histories mange huller, og faktisk meget korte indhold. Et eksempel er den manglende beskrivelse af hvordan Whistler overlevede hans “selvmord” efter at han blev bidt af vampyrer i den første film. Dette ser man kun et hurtigt flashback af, men ingen nye info hvad Whistler brugte Blades pistol til. Hele histories omfang kunne være beskrevet i en halv Pixibog, synd for en næsten 2 timer lang film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-sirius 21 år siden

Soundtracket kunne dog godt trække den en karakter op..
Gravatar

#2 filmz-Raven_ 21 år siden

hmmm

1) Jeg synes det var fint, at de ikke nossede rundt i Whistler emnet. Han lever, fint! Lad os nu dræbe nogle vamps.

2) Jeg er enig i at CGI effekterne, hvor de kravler og hopper på vægene var tamt. Jeg er bare bange for, at det er den sammme teknik, der er blevet benyttet ved Spiderman. Det ville være.... træls.

3) Noget andet, der irriterede mig var de der lysbomber. Hvad er formålet med, at have en kasse af dem? Det dør de da ikke hurtigere af. Nu vil jeg ikke påstå, at jeg er en mester i fysik, men i den tid jeg har levet i kan lys altså ikke lyse om hjørner.

4) Soundtracket var da så elendigt! Det fatter man ikke. Hvis det skulle trække i en retning så kan det da kun være nedadgående.
Jeg sad og ventede på en banebrydende techosang, der fik en helt op at ringe, men blev det til mere end noget tamt pop? NEJ!
Hvis jeg ikke tager fejl så hørte jeg vist noget sandstorm... Det var nok den største skuffelse...

Jeg vil give blade II 3 ud af 6 (3½ hvis det var muligt)
Gravatar

#3 PlattFuss6.7 21 år siden

Raven_

Her på filmz er det ikke 2 af 3 men af 6 så du kan godt give den 2½ det blir til 4.


BTW så mener jeg at 2 af 6 er for fedtet af den her film!

at du mener at de 10 sekunder CGI efekter i starten kan trække så meget ned er jeg ikke enig i.

jeg ville have givet den 4 af 6.
There's no money, there's no weed. It's all been replaced by a pile of corpses.
Gravatar

#4 filmz-Erroneus 21 år siden

Hey lad os nu ikke snakke dårligt om pixi bøger :p Ej lyder ikke så godt med den anmeldelse :( Men se den skal man da :D
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#5 DarkLight 21 år siden

Jeg må sige jeg var overrasket over at se den relativ dårlige anmeldelse på Blade 2. Jeg var inde at se den den 6/5 til Marathon, og jeg synes faktisk den holdt hele vejen.
[SPOILER]
Angående CGI grafik synes jeg det dårligeste var kampen lige i starten mod de ninja-vampyrer.
[/SPOILER]
Jeg synes ikke at musikken var nær så god som i etteren, men ikke direkte irriterende.

Alt i alt en underholdende film, hvis man holder for øje at de ønskede at fange stilen fra tegneserierne af.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 commy 21 år siden

Blade II er en fed action film, med flotte kampscener, og jeg skal da også ind og se den igen i morgen til premieren. MEN jeg væmmes stadig ved de extremt dårlige CGI effekter i den omtalte scene.

Hvis de ikke havde lavet denne dumme fejl, havde jeg som jeg skriver, helt klart givet den 3 måske 4, fordi stemningen bag teknofesten, er efter min mening noget af det bedste.
Gravatar

#7 filmz-The-Real-1 21 år siden

Det er en fed film, 4½ ud af 6 vil jeg give den, selv om soundtracket er lidt tyndt.

Skulle du forresten værre intreseret i at eje en del af filmen så prøv denne her adresse:
http://auction.newline.com/Scripts/ListingInfo.asp?LotNo=76061364
(Du skal selvfølgelig have pengepungen i orden!)
What happened last night?
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
Gravatar

#8 filmz-Proximus 21 år siden

Og samtidigt skal det siges, at filmen indeholder en del fejl. Kan nogen f. eks. forklare mig hvorfor ingen vampyrer er bange for Blade da han kommer ind i House of Pain med hans hjælpere? Normalt er vampyrer dødsensangst for Blade - men her ænser de ham end ikke.

Der er en del af denne slags fejl, hvilket jeg synes retfærdiggører karakteren meget godt.
Gravatar

#9 Michael Andersen 21 år siden

#8

Ja, og så selvfølgelig lige at, historien er fyldt med huller, Wesley Snipes spiller dårligere end Arnold Schwazenegger, musikken er Dansk Top-agtig ringe og de meget dårlige CGI scener med ninja-vampyrerne, men ellers har du ret! :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: