Når “Bobby” alligevel formår at berøre sit publikum, så skyldes det langt hen ad vejen det emotionelt eksplosive emne, som tiden genkalder sig. Der har sjældent været en periode i amerikansk kulturhistorie, der er mere betændt med ambivalente, latente og komplekse følelser, i lyset af 60’ernes turbulente omvæltninger. Filmen gør på glimrende vis brug af dokumentaroptagelser fra dengang, såvel som den rigtige Bobby Kennedys voice over i den skræmmende og stærke slutning, og det er genkaldelsen af disse virkelige hændelser, som formår at ruske op i de ellers knap så berørte følelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Scarface 17 år siden

Lindsay Lohan den *beep*...
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#2 miksko1 17 år siden

Mener du den steg?
Gravatar

#3 filmz-Scarface 17 år siden

Hun er en forkælet møgunge, mand. Fortjener ikke at være med i den kommende John Lennon-film.

PS. Hun er IKKE engang pæn... Hverken udvendig eller indvendig...
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#4 filmz-maxhh 17 år siden

Hvis indre skønhed og fortjeneste ud fra folks opførsel skal til at afgøre om de skal være med i film, er der så ikke risiko for at der bliver en del arbejdsløse skuespillere i hollywood...? Folks opførsel udenfor skærmen har jo ikke indflydelse på deres præstationer PÅ skærmen...

PS: Ydre skønhed er en yderst subjektiv vudering... personligt synes jeg hun har et specielt udseende, som gør hende en del mere attraktiv i mine øjne, end de typiske blondine-kloner der render rundt på diverse top-lister... ;o)

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#5 filmz-Scarface 17 år siden

Tænker du da på Paris Hilton, maxhh? Hun er også en sæk.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#6 filmz-grev_michal 17 år siden

Jeg så Bobby for et lille stykke tid siden til festival og er et langt stykke af vejen enig med anmelderen.

Vi husker nok alle Emilio Estevez bedst fra young guns+et par spoof komedier. Jeg har ikke set nogen af de andre film han har stået bag kameraet ved, så havde ingen forventninger da jeg så den.

Trods den flotte besætning af skuespiller(og et par knap så flotte - nævner ingen navne *s*) - så mangler filmen et pift.

Estevez har været for ambitiøs og vil for meget med denne film og det kan mærkes - det er en skam for den havde potientalet til at være noget mere fængende.

3/6 er nok en passende karakter - en stor film som havner sammen med den bløde mellemvare.
Gravatar

#7 Tylerdurden 17 år siden

Bobby er en fremragende film. Den når ikke Altman'ske højder, i sin opbygning og ensamble spil, men den er både sjov, medrivende og rørenede. Der er ingen tvivl i mit sind om at den bliver Oscar nomineret for bedste film til næste år. Og dette er også fuldt fortjent IMO!
5/6 fra mig.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#8 The Insider 17 år siden

#7, care to place a wager? ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 Tylerdurden 17 år siden

#8
I ain't a gambeling man. But if I was I'd bet 1000 dollars.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#10 snazz 17 år siden

Enig med #7. Fremragende film. Personligt ser jeg den gerne Oscar nomineret, men mangler at se flere af de gode Oscar bud før jeg udtaler mig om en vinder.
Jeg synes anmelder er lidt hård ved filmen. Den er super flot lavet, meget medrivende og med flere flotte præstationer. Eneste plet jeg kan sætte er at enkelte af historier ikke passede så godt ind som andre, men disse var nu interessante alligevel, imo.

5/6 fra mig =P

Skriv ny kommentar: