“Bogtyven” er en rørende og gennemført film, der forløser sit forlæg så godt, som det er muligt. Min største anke imod filmen er, at den nok er en halv time for lang. Der er scener, som virker unødvendige for den overordnede handling og som mest af alt føles som pligtreferencer til dem, der har læst bogen. Jeg kunne ønske mig, at man havde været mere konsekvent og stram i udførelsen, men den kan ikke desto mindre alligevel anbefales til alle os, der foretrækker en smule bittert i vores coming-of-age-fortællinger.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 B.Pedersen 9 år siden

Fantastisk film, det er absolut en film man skal se, på intet tidspunkt føles den for lang eller kedelig. 6 stjerner ja lyden er også til 5 stjerner.
Gravatar

#2 Kisbye 9 år siden

Syntes nu den virkede lidt halvkedelig, men blev også distraheret fra begyndelsen.
Hvordan kan det være at det underlige sprog ikke bliver nævnt i anmeldelsen? Det kan man da umuligt undgå at lægge mærke til.
Jeg kunne ikke tage filmen seriøs med den der blanding af tyske og engelske gloser med tyk påduttet acent. Hvis de skal forestille at være tyskere, så lad dem dog snakke tysk. Det andet lyder simpelthen for åndsvagt.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: