“Brick” er en herlig og djævelsk opfindsom cadeau til klassisk film noir, der var uheldig ikke at få biografpremiere herhjemme i Danmark. Hvis man føler, at krimigenren trænger til en saltvandsindsindprøjtning, så vil man garanteret nyde “Brick”, der svælger i originalitet og frydelige twists. Transferet er fint om end ikke prangende, mens skivens Dolby Digital 5.1 mix er formidabelt. Udover et par ubetydelige trailere er her intet ekstramateriale, men for nysgerrige sjæle er udgivelsen alligevel et must. Det er også prisværdigt, at Nordisk Film har valgt at smække et retfærdigt og forholdsvis beskedent prisskilt på udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chandler75 16 år siden

Helt igennem fantastisk film. En nytolkning af de klassiske Philip Marlowe/Sam Spade historier, der aldrig forfalder til pastiche, trods de åbenlyse referencer til genrens forgængere.

Og Joseph Gordon-Levitt er über-cool :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 filmz-jonasgr 16 år siden

Jeg har længe ville se denne film. Denne film er bare med til at underbygge min hidtidige fornemmelse.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3 filmz-Bruce 16 år siden

God indie thriller, men faldt lige en karakter efter andet gennemsyn. 6/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Helt klart en lille perle, som genialt sammenfører film noir og high school miljøet! Både vittig, sleek og medrivende. Gordon-Levitt leverer endnu en pragtpræstation efter hans vågede rolle i "Mysterious Skin", og resten af castet er også en fryd for øjet (særligt Lukas Haas og Noah Fleiss).
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#5 Slettet Bruger [545142817] 16 år siden

Så den for et godt stykke tid siden, og overvejer nu at se den igen.

Brick er virkelig en god film - selvom den er lidt (meget) sær og anderledes, så fanger den alligevel hurtigt en, og giver ikke slip.
Sjov, mystisk, spændende og interessant. - Bestemt en film der er værd at bruge sin tid (og penge) på.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#6 mr gaijin 16 år siden

Glæder mig til at se hvad "Brick"-instruktøren Rian Johnson får ud af et cast med Adrien Brody, Rachel Weisz og Kikuchi Rinko i sin næste film, "The Brothers Bloom".
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 rasser 16 år siden

Helt enig i at dette er en lille perle, og at Gordon-Levitt er en skuespiller man skal holde godt oeje med. Jeg saa filmen 'The Lookout' i USA for et par maaneder siden, og man kan ikke sige andet end at han stille og roligt er ved at opbygge et meget solidt CV. Han er vel sammen med Ryan Gosling den mest spaendende skuespiller af hans generation pt.

Tjek traileren til The Lookout
Gravatar

#8 lagoni 16 år siden

Er I sikre på udgivelsesdatoen? Jeg købte den brugt i Blockbuster for mindst en måneds tid siden.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#9 chandler75 16 år siden

# 8 Den er god nok.

Ifølge Nordisk Films pressesite har den kunne lejes på dvd siden 05-12-2006. Men den er først udgivet til salg 15-05-2007. Det bekræftes også af Laserdisken: http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=11...

Den koster i øvrigt kun 129 kr. og er alle pengene værd.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#10 lagoni 16 år siden

Ok, så forstår jeg bedre. Forstår dog ikke helt hvorfor den må udlejes så tidligt, plejer film ikke at komme til salg og udlejning samtidig?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: