Manuskriptet er til gengæld knap så godt. Umiddelbart er det en original ide at lave en historie om, hvad der sker når den første forelskelse har lagt sig. Om hvordan man tilpasser sine tårnhøje forventninger til den knap så perfekte hverdag. Problemet er imidlertid, at filmen mangler et klart mål. Hvor den første film fra starten af var fokuseret på Bridgets forsøg på at tabe sig, kvitte smøgerne og finde den perfekte kæreste, mangler denne helt en målsætning. Det giver mange af begivenhederne en vis ligegyldighed. Desuden er mange af scenerne næsten overført direkte fra den første film, herunder bl.a. Bridgets tv-stunts. Colin Firth og Hugh Grant har ligeledes endnu et slagsmål, der virker relativt umotiveret. Hen ad slutningen begynder filmen vitterligt at snuble over klichéerne. Vi ser bl.a. variationer af den klassiske tøj-skifte scene, og den obligatoriske kærlighedserklæring foran en hob af fremmede.

“Bridget Jones: På randen af fornuft” er udmærket underholdning uden de store armbevægelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chuck 19 år siden

Titlen siger alt Bridget Jones 2: På Randen af Fornuft. Det er På Randen af Fornuft at lave en opfølger til en film, som skræmmer alle mænd væk med de største elefanttrusser. Jeg skal ikke se den, den første var mere uhyggelig end Exorcisten og Motorsavsmassakren kombineret.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#2 davenport 19 år siden

Min kæreste vil gerne se den, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har lige slæbt hende med til AVP og Skycaptain... HJÆLP!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 chuck 19 år siden

#2 Haha, you win some you lose some. Hold fast ved hende, hvis hun gør to ting for dig og du kun skal gøre en ting til gengæld, det plejer at være omvendt ;)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#4 davenport 19 år siden

God observa der.. Jeg tror jeg trækker den til den kommer på DVD, så kan jeg lige snige mig til en lur imens..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 filmz-herskegut 19 år siden

Nu havde jeg ellers for et par dage siden, proklameret om at den skulle jeg da ihvertfald ikke se.. Ja så blev det lavet om igår ;-)
Var med en pige inde for at se den, og jeg var faktisk positivt overrasket.. troede at den var dårligere end den første, men jeg synes at den havde en ok fortælling, det meste af filmen igennem.

Siden jeg så gik med til at se den igår, har hun nu accepteret at komme med ind og se Sky Captain.

Vi kan jo ikke alle være så heldige som davenport ;-)


OffTopic..

Er der andre end mig, som har prøvet at gå ind i den forkerte biografsal?? kom til det igår.. Men var dog ikke den eneste :) Cinemax i Århus, sal 2&3 ligger også for tæt, det er ikke nemt at se hvilken sal der er hvad.. ikke før filmen starter.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#6 Corgan 19 år siden

Nu har jeg (heldigvis) ikke set filmen, men hvor lå jeg flad over Filmlands anmeldelse af den. Jeg kan forestille at jeg vil have ca. den samme holdning til filmen.

Er der andre der så Søren Høys mesterlige (det sker sjældent, I know) tilsvinelse?
Gravatar

#7 filt 19 år siden

#6, jeg så den også, og ja, det var en mestelig tilsvinelse! Så du så hans tilsvinelse af "Cellular", hvor han syntes den var så kedelig, at han gav sig til at sove? :D
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#8 Corgan 19 år siden

#7:

Ha ha ha ha!! Desværre ikke. Det ville jeg gerne have set. "Cellular" er nu også en mega-dårlig film.
Gravatar

#9 filt 19 år siden

#8, jeg kan fortælle, at han crewet gik ind og vækkede ham bagefter. Han havde lagt sig under dynen. :D
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#10 filmz-tagmusen 19 år siden

En herlig film i samme spor som 1.eren. Renee Zellweger er herlig i filmen og som i 1. så kan man nemt kende sig selv i hende

Skriv ny kommentar: