Det er en sej gangsterfilm. Takeshi er kold som is. Den tørre humor og de stærke kontraster går rent ind. Jeg kan kun anbefale den.

Jeg ville gerne have set noget ekstra materiale, evt. noget “the making of” eller et interview med instruktøren. Men som så mange andre region 2 udgivelser er det ikke at finde på disken. Ellers er jeg godt tilfreds med udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Onique 21 år siden

En rigtig fed og anderledes film, omend den er klippet noget rodet - jeg havde ihvertfald svært ved nogengange at følge plottet ordenligt, og havde rent faktisk ikke opdaget nogle flashbacks, før jeg læste det i din anmeldelse. :)

Hvilke af hans andre kan du ellers anbefale, og er det noget man evt. kan leje herhjemme?
If you prick us, do we not bleed? If you poison us, do we not die?
Gravatar

#2 filmz-mathias- 21 år siden

Hana-Bi er rigtig god, omend lidt svær at se, grundet meget lidt tale i filmen. Men den er absolut seværdig.
Jeg fandt den på et bibliotek, så prøv på sådan et, ellers, hvis du bor i en større by, kan du prøve Blockbuster.
charles freck thought, "at least I got a good wine".
Gravatar

#3 Kram 21 år siden

God anmeldelse :) absolut en film jeg vil købe.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#4 Michael Andersen 21 år siden

Ja, det er en rigtig god anmeldelse!
Vassago, det er fedt at du har lavet en masse reseach inden du skrev den.
(Jeg troede, f.eks at Beat Tekeshi og Tekeshi Kitano var to forskellige personer inden jeg læste din anmeldelse.)

Så fortsæt bare på den måde.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: