“Buena Vista Social Club” er en kulturel oplevelse af de særligt sjældne. Wim Wenders har med ekstravagance skabt et bevægende portræt af en musikkultur, der formentligt kun eksisterer på sine præmisser i Havana på Cuba. Som dokumentarfilm har filmen måske ikke noget nyt at tilbyde sin genre, men favner til gengæld så umådeligt bredt, at musikken endda fremstår som bagatel. Det er den bestemt ikke og set i bakspejlet af, at de fleste musikere sidenhen ikke er blandt os længere, er denne film et perfekt musikalsk eftermægle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 McPeter 16 år siden

Helt sikkert fantastisk anbefalelsesværdig! Der er sikkert mange af jer andre der også går og drømmer om at opleve Cuba - her er en forsmag! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 Spanner 16 år siden

Mageløs 4 gange? Enten er den i dén grad mageløs, ellers mangler anmelderen en synonymordbog
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 chandler75 16 år siden

# 2 Det er nu kun brugt tre gange, eftersom overskriften er et citat fra anmeldelsen... ;)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 Spanner 16 år siden

Ah så er det helt i orden ;)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#5 Benway 16 år siden

En helt igennem herlig uimodståelig film som udgør en hyldest til livsglæden, og som oven i hatten indeholder noget vidunderligt musik. Se den!
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 filmz-grev_michal 16 år siden

Har læst anmeldelsen igennem 2 gange nu og jeg er stadig i tvivl - er de døde eller er de ikke døde.
Gravatar

#7 Benway 16 år siden

#6 De var ikke døde da de optrådte i filmen :) men nogle af dem er desværre døde siden hen. Bl.a Compay Segundo, Ibrahim Ferrer og Rubén González.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#8 filmz-grev_michal 16 år siden

Det var mest fordi at der stod de var døde efter filmen blev lavet på hver anden linie - så ville bare lige slå fast jeg stadig var i tvivl :D

Men nok om det, må dog indrømme jeg nok kunne lokkes til at se denne doko. Selvom Cuba ikke siger mig det store som land, har de mange kulturelle "treasures" bla deres musik - det alene er nok til at få mig til at se den.

Skriv ny kommentar: