Det er 10 år siden, at Walter Hill sidst instruerede en film. Og det skinner alligevel stærkt igennem. Men Hill har ikke ligget på den lade side, mens han har været væk fra instruktørstolen. Som producer på “Prometheus” og “Aliens vs Predator 2” har han været aktiv i filmbranchen, og det skinner også igennem her i “Bullet to the Head”. Hill formår nemlig at svejse de to tidsfløje sammen og skabe en underholdende, ironisk og kitschet 90’er-film i det 21. århundrede – selvforskyldt eller ej.

Alt fra historiens opbygning til castingen og den audiovisuelle stil er lige efter Hollywood-bogen anno 1980, mens meget af dialogen matcher 10’ernes tidstypiske humor. Og særligt dialogscenerne mellem Sung Kang og Stallone viser en Stallone i skuespilteknisk topform.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 danish99 11 år siden

Den her viser at han er klasser over kedelige Arnold.
King
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 11 år siden

I er nogle værre tosser, hvis i ikke kunne lide The Last Stand... så er det sagt!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 Hr. Nielsen 11 år siden

Tommy Kristensen (9) skrev:
Niveauet nærmer sig det Ron Jeremy har medvirket i op igennem 80'erne.
Ham har du måske set mange film med og dyrket;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14 bjarke 11 år siden

Lord Beef Jerky (12) skrev:
I er nogle værre tosser, hvis i ikke kunne lide The Last Stand... så er det sagt!

Jeg var virkelig godt underholdt af 'The Last Stand'. Befriende useriøs og blodig action - jeg smed 4 uf af 6 stjerner efter den :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#15 Gasivodo 11 år siden

Går ud fra anmelder tænker på..

Tid til troll/hate på Walter Hill: Manden, der så gerne ville være Peckinpah! Den mand har ikke instrueret et eneste originalt værk(mnjah, måske - 48hrs)
OK har en svaghed for Southern Comfort, men tænker stadig "squeal like a pig" når jeg ser den.

Derudover melder manden ud, at han hader sci-fi. Hvilket passer fint sammen med David Giler... og efterfølgende voldtægt på voldtægt af 'Alien' film/instruktører..

Ontop: Nu det skal være: Kan godt leve med en sådan krop, når/hvis jeg bliver 65;-D


PS. De må sgu' ha' været bange for Cameron(han virker jo også 'ganske fokuseret', når han har gang i et projekt) og knap så meget for dem efter..
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#16 Benway 11 år siden

Gasivodo (15) skrev:
Tid til troll/hate på Walter Hill: Manden, der så gerne ville være Peckinpah! Den mand har ikke instrueret et eneste originalt værk(mnjah, måske - 48hrs)
OK har en svaghed for Southern Comfort, men tænker stadig "squeal like a pig" når jeg ser den.


Nu er der jo ingen regel om, at instruktører nødvendigvis skal være originale - de skal blot være gode. Walter Hill er en klassisk håndværker af Howard Hawks-typen, og han laver ikke store banebrydende film. Til gengæld er CV'et fyldt med velsmurte værker, der har en fysisk kant som de fleste tilsvarende film ikke kan matche. "Hard Times", "The Driver", "48 Hrs.", "Streets of Fire", "Extreme Prejudice", "Red Heat", "Johnny Handsome" m.m.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: