Det er 10 år siden, at Walter Hill sidst instruerede en film. Og det skinner alligevel stærkt igennem. Men Hill har ikke ligget på den lade side, mens han har været væk fra instruktørstolen. Som producer på “Prometheus” og “Aliens vs Predator 2” har han været aktiv i filmbranchen, og det skinner også igennem her i “Bullet to the Head”. Hill formår nemlig at svejse de to tidsfløje sammen og skabe en underholdende, ironisk og kitschet 90’er-film i det 21. århundrede – selvforskyldt eller ej.

Alt fra historiens opbygning til castingen og den audiovisuelle stil er lige efter Hollywood-bogen anno 1980, mens meget af dialogen matcher 10’ernes tidstypiske humor. Og særligt dialogscenerne mellem Sung Kang og Stallone viser en Stallone i skuespilteknisk topform.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hr. Nielsen 11 år siden

kitschet 90'er-film i det 21. århundrede - selvforskyldt eller ej, lige efter Hollywood-bogen anno 1980. Aha:) Dog overrasket over, at den rent faktisk holder.....
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#2 bjarke 11 år siden

Jeg var desværre ikke specielt begejstret for Slys strabadser - jo, han er cool, men filmen er en noget sløv omgang, der blandt andet savner medrivende action og bedre skurke. Jeg smider 2 ud af 6 stjerner efter den.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#3 filmkorn.dk 11 år siden

Så vidt jeg har forstået er Walther Hill kun tilknyttet Alien vs. Predator og Prometheus pga. hans aktive rolle i de første to Alien-film. Han har selv udtalt et sted, at han synes det er sjovt at se sig selv som producer på nogle film han intet har haft med at gøre. Tror jeg læste det i et interview i Empire Magazine en gang.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 Nagash 11 år siden

Er hans overkrop CGI, eller kan han rent faktisk holde sådan en krop, som næsten 70-årig?
Gravatar

#5 Batsy 11 år siden

Nagash (4) skrev:
Er hans overkrop CGI, eller kan han rent faktisk holde sådan en krop, som næsten 70-årig?


Det skam 100% rigtige muskler :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#6 Kviesgaard 11 år siden

Batsy (#5) skrev:
Er hans overkrop CGI, eller kan han rent faktisk holde sådan en krop, som næsten 70-årig?Nagash (#4)

Det skam 100% rigtige muskler :)


Tilsat lidt steroider, om jeg husker ret.

http://jyllands-posten.dk/timeout/article5058938.ece
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#7 Batsy 11 år siden

Kviesgaard (6) skrev:
Batsy (#5) skrev:
Er hans overkrop CGI, eller kan han rent faktisk holde sådan en krop, som næsten 70-årig?Nagash (#4)

Det skam 100% rigtige muskler :)


Tilsat lidt steroider, om jeg husker ret.

http://jyllands-posten.dk/timeout/article5058938.ece


I det mindste har manden ikke overbrugt det, som the rock har og andre.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#8 Silver666 11 år siden

Kviesgaard (6) skrev:
Batsy (#5) skrev:
Er hans overkrop CGI, eller kan han rent faktisk holde sådan en krop, som næsten 70-årig?Nagash (#4)

Det skam 100% rigtige muskler :)


Tilsat lidt steroider, om jeg husker ret.

http://jyllands-posten.dk/timeout/article5058938.ece
HGH som det hedder (som ikke er direkte steroider)
eller ej så kræver det hård træning at få den krop han har
især som 65 årig hvilket han var da filmen blev filmet.
Hatten af for Sly.
Desværre går filmen ikke i nogle biografer jeg kan se
ud over i københavn?
.Så må vente til blu ray :-(
Gravatar

#9 Tommy Kristensen 11 år siden

"Bullet to the Head"? - yes please... hellere det end filmen her. Come on. Den holder jo ikke en meter. Den er jo overdrevet sløj og banal. Niveauet nærmer sig det Ron Jeremy har medvirket i op igennem 80'erne.
Gravatar

#10 KasperBS 11 år siden

Sjovt at den ikke går i Aarhus, det gør "A Good Day To Die Hard" og "The Last Stand" som begge er elendige *suk* og *øv*. Sly er trods alt manden der har lavet "The Expendables" og båret actiongenren frem i rampelyset igen. Og så holder han sig stadigvæk i led form.

Skriv ny kommentar: