“Buried” er ikke en perfekt thriller, men den understreger, at Ryan Reynolds ikke blot er en habil entertainer, men også en talentfuld skuespiller, og at det er værd at holde øje med spanske Rodrigo Cortés’ fremtidige instruktørkarriere. Filmen havde formentlig gavnet af en kortere spilletid, men det er utroligt imponerende, at “Buried” – på trods af dens singulære, lille location – aldrig bliver visuelt uinteressant. BD-udgivelsens transfer og lydspor imponerer, og selvom kvantiteten af ekstramaterialet er lav, så er kvaliteten til gengæld høj. Fans af genren bør afgjort grave “Buried” op hos den nærmeste videoforhandler.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Peacemaker 12 år siden

God anmeldelse, den fortjener da at komme op på forsiden af hjemmesiden :)

Jeg anmeldte også filmen på Blu-ray for et stykke tid siden på filmnet.dk, hvor jeg dog valgte at smide en ekstra stjerne efter den:
http://www.filmnet.dk/buried-blu-ray/

Du helt ret i at det ville være rart, med et kommentarspor med Ryan Reynolds og filmens instruktør - for selvom de to interviews var en anelse korte og i dårlig kvalitet, så havde de fantastisk mange guldkorn!
Gravatar

#2 elwood 12 år siden

En virkningsfuld film, som fungere best første gang den ses, bare hele starten med ligtheren er blændende, og så den karakteristiske lyd.

Da vi begynder og nærme os slutningen, blir det lidt underligt for mig

Hele ide'en med at hans firma han arbejder for lige skal sikrer sig at de ikke ligger inde med noget ansvar overfor, det som er sket med ham, forekom for mig self. ond, det er virkningsfuldt,men så igen sad jeg og tænkte hvorfor? hvad formål tjente den del i filmen, for mig og se var det mere spændende og høre om ham der sku forsøge og finde ham, der var lidt og forholde sig til.

Men det andet fungerede bare ikke for mig.

En anden ting som den her film gør som de andre one location film ikke gør, er at vi er kun det her ene sted, vi ser ham ikke på hans arbejde, eller sammen med nogle kollegaer, vi starter og slutter samme sted i filmen, og det kræver satme noget og ku holde folks interesse, når det er en kiste vi snakker om.

Og ja stor del af vejen lykkes det, men den er meget irreterende og se i en biograf, hvor folk ikke kan vende sig til konceptet, aldrig har slikposer og drikkelse været så meget i vejen for oplevelsen, jeg endte med slet ikke og ha spist noget under filmen.


Men hel bestemt en seværdig film.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 The Insider 12 år siden

#1, tusind tak for de venlige ord! :-) Desværre er anmeldelsen kommet så sent på sitet grundet større prioriteringer, at den ikke kunne blive promoveret på forsiden. Men er glad for at høre, at du også var begejstret for filmen - og tak for link!
War. War never changes.
Gravatar

#4 Bruce 12 år siden

Jeg har kun set 15 minutter, så fik jeg det dårligt. Jeg kan tåle meget, men må tilstå, at jeg selv fik klaustrofobi fornemmelsen og derfor "gik ned" og måtte slukke. Det alene må siges at være lidt af et cadeau til effektiviteten af optagelserne.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#5 elwood 12 år siden

#1 Er nødt til lige og spørge...

som beviser at en god thriller ikke nødvendigvis behøver kæmpe eksplosioner, store robotter og lynhurtige biler, for at være underholdende.

Er Transformers, en thriller ?

8-)

Eller hvad var det du hel mente her, med den udtalelse, bare lige nysgerrig.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 BN 12 år siden

Bruce (4) skrev:
Jeg har kun set 15 minutter, så fik jeg det dårligt. Jeg kan tåle meget, men må tilstå, at jeg selv fik klaustrofobi fornemmelsen og derfor "gik ned" og måtte slukke. Det alene må siges at være lidt af et cadeau til effektiviteten af optagelserne.


Din kylling! Det skulle vel ikke være en medvirkende årsag til, at du endnu ikke har set 'Antichrist' af Lars von Taktfuld? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 Bruce 12 år siden

#6 Nej det er det dog ikke :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8 BN 12 år siden

Bruce (7) skrev:
#6 Nej det er det dog ikke :)


Jeg har set de meget omtalte scener fra 'Antichrist' på Youtube, og det var lige ved at vende sig i mig. Så jeg er nok selv en kylling ... eller også er jeg bare et menneske. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 Bruce 12 år siden

#8 Jeg er nok ret immun overfor at se fysiske mutilationer på et lærred, med mindre det går så langt ud i ekstremerne som f.eks. i Irreversible. Det psykiske har langt større indvirken på mig, måske fordi det er langt sværere at projicere effektivt på et lærred og selvfølgelig sekvenser som i A Serbian Film, når børn er involveret.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10 Highland Park 12 år siden

Bruce (4) skrev:
Jeg har kun set 15 minutter, så fik jeg det dårligt. Jeg kan tåle meget, men må tilstå, at jeg selv fik klaustrofobi fornemmelsen og derfor "gik ned" og måtte slukke. Det alene må siges at være lidt af et cadeau til effektiviteten af optagelserne.
Eller også er det et vink med en vognstang om, at det er på tide at udvide kælderbiografens areal og installere aircondition.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: