“Cecilie” er vellavet dansk gys, der undervejs hælder kraftigere mod thrillergenren. Den fortælling, der er sat i scene, er set et utal af gange i forskellige variationer. Her er resultatet ganske vellykket, hvilket ikke mindst skal tillægges det gode håndværk og de indlevende skuespilpræstationer, som særligt omdrejningspunktet Sonja Richter mestrer. Derudover tiltrækker filmen sin opmærksomhed qua en flot og prangende stil i de mørke billeder og den stemningsskabende lyd. Men hvorom alting er, holder filmen sig til det forventelige.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 morten300 16 år siden

Helt ærligt, så er det her sgu da én af de værste danske titler nogensinde! hvis der kommer en efterfølger, hvad skal den så hedde? "Hanne"? eller måske "Karen"?...eller måske tager de springet og bruger et drengenavn? må jeg i så fald være den første til at foreslå "Bjarne".
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
Gravatar

#2 Killkaj 16 år siden

1#

Haah:b

Jeg synes nu den var fin:D
Gravatar

#3 lagoni 16 år siden

Jeg har ikke set filmen, men kan ikke umiddelbart se hvad der er galt med at filmens navn er et rigtigt navn. Det er trods alt tit set i udenlandske film (Rocky, León, Ray m.fl.), tror bare man skal vænne til det danske sprog kan bruges sådan.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 keitel 16 år siden

Kan nu nok se #1 pointe, titlen Cecille lyder jo som det samme typiske danske Humor/kærligheds melodrama, som dansk film har kogt suppe på i årtier.
Det var også kun et tilfælde at jeg gad læse anmeldelsen, troede netop pga. titilen at det var det samme lort vi er vant til at se.
Men den lyder jo faktisk ret spændende,så den vil jeg da leje snarest.Selv om jeg er fandens træt af at se Anders W. Bertelsen med i næsten alle danske film.
Gravatar

#5 Michael Andersen 16 år siden

#1 Har du set filmen "Michael" med Travolta? Ikke nogen speciel god film, men titlen er fandeme god.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 Patriarch 16 år siden

hehe

En en 'ok' film men alle clicherne var generende... Der var så mange at det hev mig ud af filmen.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 filmz-fisker 16 år siden

#6 - Kan du give eksempler på de ting der var generende for din plevelse af "Cecilie"?
Gravatar

#8 filmz-floydfan2410 15 år siden

Det er en fed film, uden tvivl, men DVD'en har et proble,-
DTS lydsporet forsvinder halvvejs gennem filmen. Troede, at det var en fejl på min DVD, så jeg fik den byttet til en ny, men problemet var det samme. DTS lydsporet forsvinder som dug for solen halvvejs igennem filmen, så man er nødt til at skifte til Dolby 5.1, hvilket også er fint nok, men jeg foretrækker klart DTS som lydspor, uden tvivl. Så det e lidt træls at der er denne fejl.
Er der andre som har dette problem??
Nu er det heldigvis ikke nogen film hvor lyden er super vigtig, dvs, der er ikke store flotte eksplotioner eller tunge jerndøre der falder i med et brag, så det er okay at se den med DD5.1, da det i dette tilfælde ikke forringer filmen.
Jeg undrer mig bare meget over det.

Mvh Lars

Skriv ny kommentar: