Her i Danmark bliver filmen både udgivet på dansk og på originalsproget, “Chihiro og Heksene” virker egentlig som en ret besynderlig film at synkronisere, da den er en smule for voldsom og sofistikeret for børn (i hvert fald for børn her i den vestlige verden, som slet ikke er vant til animation på så højt og gennemført niveau). Undertegnede har udelukkende set filmen på japansk og engelsk, så jeg kan desværre ikke fortælle, hvor godt den danske synkronisering fungerer. Efter sigende skulle den være ganske god og passende… Men uanset om filmen så ses på dansk eller japansk, så er det et uundgåeligt faktum, at “Chihiro og Heksene” er en fabelagtig visuel fryd for øjet, som man bestemt ikke bør gå glip af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Skobbolop 20 år siden

hmm..jeg ved nu ikke helt om jeg tør købe den..har aldrig set en rigtig anime tegnefilm..

hmm..måske skulle man tage chancen...i går jo helt amok over den film..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#12 filmz-omega2005 20 år siden

Har set den japamske version op til flere gange, den er og bliver både godt fortalt og stilrent tegnet. Elsker historien da den er til at se for både børn og voksne, lidt en skam med at den er oversat til dansk ... men så er vi jo så heldige at vi bor i et af de lande hvor man er bedst til at synkronisere :)
Gravatar

#13 Michael Andersen 20 år siden

#10
"6 træer ud af 6 mulige herfra."

Det er jo som taget ud af munden på Niels Frid - bortset fra at han sikkert kun giver filmen et træ ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#14 El vez 20 år siden

Haha ja jeg kom også til at tænke på Niels Frid og hans evigt latterlige betegnelser..

Han burde sætte sig fast på ét begreb, hvad med at vurdere filmene i antal dårlig smag ?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#15 filmz-Plimmer 20 år siden

Hvem er Niels Frid?
Famous last words: What duck?
Gravatar

#16 Spanner 20 år siden

"Værten" på Frid's Film på TV3
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#17 filmz-Plimmer 20 år siden

Ohh.. Ham kender jeg så ikke.. Men jeg skal da nok lade være med at komme med platte stjerne-betegnelser for fremtiden. :)
Famous last words: What duck?
Gravatar

#18 El vez 20 år siden

En ret skidt anmelder på Tv3, var tidligere moderat underholdende da han var anmelder på morgentv, men efter han har fået sit eget program "Frids Film" er det gået helt ned ad bakke for manden, han kan ikke engang finde ud at læse fra en teleprompter (eller hvad dimsen hedder der viser tekst på kameraet) uden at få et manisk blik i øjnene..

..udover en helt forfærdelig filmsmag (jeg nævner i flæng: Maid in Manhattan: 4/6. Legally blonde: 4/6), er manden så ufotogen det overhovedet er muligt, hvilket gør ham ret ufrivilligt morsom at se på.

link

"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#19 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Glem Frid !!!

Nyd filmen, det er en af det bedste animationsfilm i lang tid det er ikke bare en nydelse for øjet, men også for sjælen. Mononoke Hime er også flot - Enig :)

Det er en glæde at se at vi får mulig for at se Miyazaki på det store lærred i Danmark, det kan måske bane vejen for flere af de andre flotte animationsfilm, som ellers har været forbeholdt os der har set dem i udlandet eller kun på DVD/VHS.

Jeg syntes at animationsfilm er et område vi bør set lidt mere af herhjemme for der er mange gode oplevelser at finde her.

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#20 filmz-Pamperen 20 år siden

m
Kom nu, lirk til hendes delle.
Flasken!!! Mindst lige så forhadt som Henrik Kopernikus.

Skriv ny kommentar: