Her i Danmark bliver filmen både udgivet på dansk og på originalsproget, “Chihiro og Heksene” virker egentlig som en ret besynderlig film at synkronisere, da den er en smule for voldsom og sofistikeret for børn (i hvert fald for børn her i den vestlige verden, som slet ikke er vant til animation på så højt og gennemført niveau). Undertegnede har udelukkende set filmen på japansk og engelsk, så jeg kan desværre ikke fortælle, hvor godt den danske synkronisering fungerer. Efter sigende skulle den være ganske god og passende… Men uanset om filmen så ses på dansk eller japansk, så er det et uundgåeligt faktum, at “Chihiro og Heksene” er en fabelagtig visuel fryd for øjet, som man bestemt ikke bør gå glip af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 El vez 20 år siden

Spændende anmeldelse, jeg glæder mig til at se den :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#2 skittlez 20 år siden

Lyder som om the Insider har haft DVD'en et stykke tid ligesom os andre. Lidt trist med det engelske ekstra-materiale, hvor Pixar ikke laver andet end at sutte røv på Miyazaki (hvilket også er fuldt fortjent, men det kunne nu godt være mere nuanceret.)
Denne film er noget af det mest eventyrlige jeg har set, og selv om Mononoke Hime er en fantastisk film, står den her endnu stærkere hos undertegnede (mig).
6/6
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#3 coolflash 20 år siden

Jeg må også overgive mig og springe med på vognen her. Dette er ganske enkelt et mesterværk!!

Og til eventuelle skeptikere der tænker: "Hvor fedt er det at se på en lille pige bounce rundt i et latterligt barnligt eventyrland...?" - jeg har ondt af jer hvis i dør uden at have set Spirited Away. Det er virkelig film-kunst i høj klasse. Og, det er ikke for ingenting at den ligger nr. 42 på IMDb´s top-250.

Kan ligsom Mr. Insider og Skittlez anbefale Mononoke Hime. Også en film der blæste mig væk... Hayao Miyazaki er jo genial! :)

Vil give Spirited Away 9 ud af 10 mulige...
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#4 Spanner 20 år siden

Den film er rykket helt op i den øversted del af listen over mine yndlingsfilm. Den er bare fantastisk på utroligt mange niveauer.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#5 filmz-cko 20 år siden

Er den udgave der går i de danske biografer med dansk tale??? eller med orginal sprog?


........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#6 Spanner 20 år siden

Du kan finde den i begge versioner rundt omkring.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#7 filmz-cko 20 år siden

i biograferne? eller bare på DVD, fordi jeg nægter at se den med dansk tale (i biografen såvel som på DVD)
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#8 The Insider 20 år siden

Den udkommer på både dansk og japansk.
War. War never changes.
Gravatar

#9 filmz-cko 20 år siden

hmm ok... takker!
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#10 filmz-Plimmer 20 år siden

Jeg var også blæst væk af den her film. Både pga. den engelske dubbing, også den gode historie.

6 træer ud af 6 mulige herfra.
Famous last words: What duck?

Skriv ny kommentar: