Ligesom romanen skifter filmversionen af “Cloud Atlas” hele tiden stil. Heldigvis har vi her så garvede og talentfulde instruktører som Tom Tykwer samt Lana og Andy Wachowski bag roret til at bibeholde stemningen og overblikket, så “Cloud Atlas” aldrig kommer til at virke som en rodebunke af forskellige holdninger og forvirrende symbolik. “Cloud Atlas” er nemlig en særdeles symbolsk film læsset med filosofiske tanker, og derfor vil den med garanti dele vandene. Men det er også okay. For når en film har så meget på hjerte og er så kompromisløs i dens fortællestil, er det praktisk talt umuligt at gøre alle tilfredse. Jeg vil udelukkende betegne det som en kvalitet, at “Cloud Atlas” vil fostre så mange forskellige meninger, og det er blot én kvalitet ud af et hav af slagsen i en fuldkommen vidunderlig film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Patriarch 10 år siden

Jeg er er også på linke med Nadia - både hvad angår karakter og syn på filmen. Helt ufattelig ambitiøs og nærmest ufilmelig, men det lykkedes. Jeg håber den tjener sig hjem på sigt, så andre tør tage den slags chancer.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#32 Ispep 10 år siden

#31

Den blev fiasko i biograferne. Jeg tvivler også på det er en der vil sælge voldsomt meget på BD og dvd.
Gravatar

#33 Patriarch 10 år siden

Jeps det har jeg læst. Håber alligevel den kan hive noget hjem på salg, leje og streaming.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#34 Ispep 10 år siden

#33

Jeg håber den bliver remaket om nogle år og vi får en bedre film :0

Skriv ny kommentar: