En række gode jokes gør ikke en film. Det gør historien, miljøet og karaktererne. Det er her, “Comeback” fejler. Og de gode elementer, der trods alt er, bliver aldrig gennemførte eller konsekvente nok til at bære historien. Har man lyst til at blive godt underholdt, skal man nok tilbringe aftenen i Comedy Zoo i stedet for.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 arnem 8 år siden

Der var en ting der var lidt uklart i anmeldelsen. Har anmelder rent faktisk læst det islandske manuskript?
Gravatar

#2 paideia 8 år siden

Jeg har ikke læst nogle af de to manuskripter, men hver for sig ville jeg tro, at de to forfattere sagtens kunne have skrevet et godt manuskript.. Jeg ved ikke, hvad der gik galt her.
ODI PROFANVM VVLGVS ET ARCEO
Gravatar

#3 arnem 8 år siden

Så forstår jeg ikke helt den her sætning:

"Manuskriptet er skrevet af den islandske forfatter Hallgrímur Helgason, der har en troldsplint i øjet og formår at få djævelsk sort humor ud af livets mørkere sider. Jakob Tingleff har derefter skrevet en dansk udgave af det."

Hvis du ikke har læst nogle af manuskripterne, hvordan kan du så tillægge visse af manuskriptets kvaliteter Helgason, og ikke Tingleff? Det kan vel lige så godt være Tinglef der har en "troldsplint i øjet og formår at få djævelsk sort humor ud af livets mørkere sider."
Gravatar

#4 paideia 8 år siden

Jeg kan godt se, at det er lidt uklart. Det er Helgasons skrivestil, som den kommer til udtryk i hans romaner, jeg beskriver.
ODI PROFANVM VVLGVS ET ARCEO

Skriv ny kommentar: