“The Company” er ikke en klassisk dansefilm eller underholdningsfilm, men den er samtidig heller ikke ligeså medrivende som Altmans tidligere skæbnefortællinger. Dens forsøg på både at fokusere på en enkelt karakters historie, samt at skildre et hav af andre karakterer og derudover at give et realistisk billede af hverdagen i The Joffrey Ballet, gør at filmen ender mellem to stole og hverken gør den helt medrivende som underholdning eller bevarer dokumentarfilmens virkelighedsnære nerve. Men den gør dog et forsøg og må siges at bestå af glimtvis gode momenter. Især dansenumrene (bl.a. gyngedansen til tonerne af Julee Cruises smukke “The World Spins”), samt kameraets virtuositet hæver filmen op over det jævne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 dyg 19 år siden

#10 - Tror du har misforstået noget, hvis du tror at flertallet af folk herinde kun hungrer efter hollywood blockbusters.

Det som #2 beklager sig over er hverken Altman eller The Company, men derimod den kommentar som #1 fyrer af.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#12 filmz-Angel Eyes 19 år siden

En undskyldning fra min side til #2 - misforstod vist din kommentar. Men min undren går dog stadig på de kommentarer som #1 og #6 kom med - kan f.eks. ikke se hvorfor House of Sand and Fog skulle være mindre interessant for filminteresserede. IMO har den da langt mere at byde på end f.eks. Harry Potter 3 (men, ja, smag er jo forskellig... Bare man ikke forfalder til en forstokket holdning om at alt hvad der ikke lige kommer op i Nordisk Film Biografer eller Cinemaxx er det eneste som er værd at se). Glæder mig dog at høre at flertallet ikke deler den holdning :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#13 Sealer 19 år siden

det er ikke fordi jeg ikke gider at se filmen. det er bare at jeg syns der er mange film her inde som ikke kommer i de biografer jeg går i. (viborg fotorama) og skive (bio center) og nogen gange er der film der går i en af de biografer, men der er ingen anmeldse af dem. og det er synd da jeg virkelig nyder at læse filmz anmelders.
Gravatar

#14 chandler75 19 år siden

Så kan man jo altid glæde sig til de kommer på DVD :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#15 Sealer 19 år siden

yea eller download dem fra nettet..men der er der vel ingen der gør her inde vel ? tsk tsk tsk heh
Gravatar

#16 filmz-karlerminven 19 år siden

Jeg undskylder meget, men jeg synes bare det var lidt underligt at ingen havde kommenteret filmen, ved ikke hvor laenge anmeldelsen havde vaeret ude paa sitet.. undskylder!

Filmen er da sikkert god nok, men jeg synes bare billederne ser lidt kedelige ud, det ligner noget fra en familieforsamling i MIn familie! og det er ikke saerlig vildt!

Filmen har jo faaet gode kommentarer saa jeg kan da muligvis leje den naar den kommer paa dvd..

og ikke downloade den, jeg synes det er MEGET forkert at downloade film, ellers er der jo ikke penge i det for filmfolkene som har arbejdet saa haardt! Fy Fy.. det er bare hvad jeg synes om folk der bruger Kazaa, OverNet osv.
----
What is a not-joke?

Skriv ny kommentar: