“The Constant Gardener” er en forfriskende voksen thriller, som tager en lettere klassisk historie, fylder den med adskillige ukonventionelle elementer og twists, og giver den et unikt, utraditionelt look og feel. Filmens første halvdel er af og til lidt sløv i betrækket, men i langt størstedelen af filmen er den en velproduceret, velinstrueret og velspillet kollage af levende billeder, som kan anbefales til enhver, der hungrer efter en thriller, som både leverer varen på underholdningsområdet og samtidigt lægger op til debat.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 vapor 18 år siden

Lyder ikke som en film jeg vil haste til for at se.
Men giver den nok en chance når den kommer i den lokale video bix.
Gravatar

#2 filmz-johnkimble 18 år siden

Traileren så faktisk fed ud og anmeldelsen lover da ret godt for filmen.
Gravatar

#3 Buck Rogers 18 år siden

#2 - IMHO prøver traileren at sælge filmen som lidt af en actionthriller, og det er den absolut ikke. Til gengæld er det en rigtig velspillet og spændende film, der har en vedkommende historie at fortælle. Ikke dårligt, hvis du spørger mig ;)
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#4 filmz-thomas _h 18 år siden

ja traileren sælger filmen helt forkert. Synes sgu filmen var meget langtrukken, og ret kedelig i længden. Til gengæld var den velspillet, og med sindsygt flotte billeder fra start til slut. Det var der sgu virkeligt kælet for.

Så 3/6 herfra
Gravatar

#5 filmz-Bruce 18 år siden

Glæder mig meget til at se den!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 filmz-Bruce 18 år siden

Et meget vellykket skift af Meirelles til vestlig film, som ikke er faldet for fristelsen til at score kassen på en dårlig actionfilm. Et portræt af Afrika, levevilkår og udnyttelse, som ikke er let at få væk fra nethinden og med vanlig engelsk klassespil fra ikke kun Fiennes og Weisz.

Herligt at Le Carré er tilbage og fremtiden lover godt for Meirelles.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 Kalle Ferm 18 år siden

Uha en fin film - stærkt skuespil og meget vedkommende historie. Jeg har ofte været i Afrika - og han rammer simpelthen SPOT ON i dokumentationen af hvordan stemningen er og hvordan livet foregår.
Se den!
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#8 filmz-bastian 18 år siden

var inde og se den til Galla præmieren i københavn, og havde ikke store forventninger til den. Jeg syntes dog, at det var en flot film, især måden den portræterer afrika på, kameraføringen, samt at skuespillet er rimeligt habilt. Dog fandt jeg på ingen måder filmen spændende, og var til tider RET kedelig og utroligt langtrukken. Jeg vil nok give den 2/6.
Gravatar

#9 filmz-Thilde 18 år siden

Den bedste film jeg har set i meeeget lang tid. Fantastisk spil, perfekt balancering mellem en thriller og en kærlighedshistorie, visuel smuk. Hvordan fanden kan man mene, at det er en kedelig historie? Den er jo genialt skruet sammen - bare kærlighedshistorien alene holder for vildt!

Dem som skriver at det er en kedelig historie - jeg vil meget gerne vide, hvad I anser som en god historie!!!

Skriv ny kommentar: