Som en forvrænget og mindre politisk korrekt udgave af “Ocean’s Eleven” skildrer “Contraband” Chris og hans kammeraters forsøg på at stjæle nok i Panama til at tilfredsstille hjemstavnens banditter, alt imens skæbnen skiftevis spænder ben for dem og belønner dem – indimellem i en sådan grad, at filmen tangerer det direkte fjollede, såsom da én aktion mislykkes, men en bande i nabolaget tilfældigvis har planlagt en storstilet røveraktion, som Chris og Co. netop kan nå at tage del i. Men alle de tåbelige tilfældigheder registrerer man ikke for alvor, før rulleteksterne begynder, og man omsider får pusten tilbage og tid til at reflektere over filmens sansebombardement, som ganske vist trodser fysikkens love en smugle, men som ikke desto mindre er fuldkommen uimodståeligt, mens det står på.

Læs også Filmz’ EKSKLUSIVE interview med Mark Wahlberg.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Zombi 12 år siden

Men alle de tåbelige tilfældigheder registrerer man ikke for alvor, før rulleteksterne begynder, og man omsider får pusten tilbage og tid til at reflektere over filmens sansebombardement, som ganske vist trodser fysikkens love en smugle, men som ikke desto mindre er fuldkommen uimodståeligt, mens det står på.


I see what you did there... men... ja ja... hmm.
Gravatar

#2 The Insider 12 år siden

Muhahaha! Ahem.
War. War never changes.
Gravatar

#3 HonoDelLoce 12 år siden

Nu har jeg ikke lige set filmen, men det lyder da UTROLIGT meget som Gone in 60 Seconds, hvis man lige udskifter smuglervarer med biler...
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 Lehrmann 12 år siden

Jeg forestiller mig, at det er ganske god underholdning, men den har godt nok fået høvl af anmeldernes til tider unuancerede bedømmelser. Har der været for mange ensformige action-flicks i år?

Derfor var det her en fin anmeldelse. Foster, Ribisi og Wahlberg som Wahlberg burde være garante for kvalitet.

Skriv ny kommentar: