“Crazy in Love” er en ganske fin og nuanceret dramakomedie, der, trods en traditionel opbygning, byder på stærke skuespilpræstationer, et velskrevet manuskript og en fandens masse varme og sjæl. Tilstedeværelsen af de skæve, tossegode eksistenser understreger dog også, at de absolut er nødvendige for filmens fortsatte overlevelse. Endeligt burde udgivelsen være præget af et bredere sortiment af ekstramateriale. Det har desværre ikke været tilfældet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chandler75 17 år siden

Ganske effektiv lille kærlighedsfilm om to sympatiske, skæve personligheder, spillet overbevisende af Hartnett og en meget charmerende Radha Mitchell. Måske ikke så overraskende, da den jo er skrevet af manden bag "Rain Man".

Den måtte dog godt have taget sig selv lidt mere alvorligt, og udforsket de mere problematiske sider af aspergers. Den tager små skridt i den retning, men hopper hurtigt tilbage fra kanten:
Efter Isabelle har forsøgt at begå selvmord, tager den en drejning i retning af nærmest slapstick, hvor Donald forsøger at holde sig selv tilbage fra at ringe til hende ved at tape telefonen til, smide den ud fra en bro, etc. Og der bliver aldrig rigtig vendt tilbage til selvmordsforsøget.


Den danske titel er desuden helt kritisabel, og en hån mod filmens karakterer.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 Hitman Zeus 16 år siden

Nu skal jeg så sige at jeg har selv Aspergers i en mild grad og kan ikke helt genkende alle de særpræ når jeg møder andre med syndrommet.

Jeg kan genkende, de tryghedstegn der er i gentagelser og faste rammer.


Ligeledes den danske title er dybt provokerende mod alle med en form for autisme, da den giver indtrykket af at alle specielle mennesker er "skøre".
"You've got to ask yourself one question: 'Do I feel lucky?' Well, do ya, punk?"

Skriv ny kommentar: