Skal liden sættes til Simon Staho, er filmbranchen en forloren størrelse, hvor kravene til de håbefulde talenter er astronomiske, og man aldrig kan ofre sig nok for at opfylde sine drømmes mål. Ethvert valg har som bekendt konsekvenser og er naturligvis styrende for de liv, vi lever. “Daisy Diamond” er fortalt i et minimalistisk billedsprog, men forstår af samme grund med minimale muligheder at ramme lige lukt ned i den menneskelige psykes smeltedigel – der, hvor det gør allermest ondt. Filmbranchen bliver angrebet indefra af en af sine egne, som også vedkender sig et medansvar, og det giver en på en gang fascinerende og dragende, men også grænseoverskridende og frastødende fortælling.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Patriarch 15 år siden

heheh... det var godt nok en vild forskel mellem de to anmeldelsers karakter. Det gør det hele lidt mere spændende :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 Benway 15 år siden

Persona? Nu er jeg virkelig spændt på at se den. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 filmz-smedt-meister 15 år siden

Lyder skam vældig interesant.
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#4 Skeloboy 15 år siden

Nu har jeg fået den set, og jeg må sige, at jeg er mest enig med denne DVD-anmeldelse.

Det er helt fantastisk skuespil af Noomi. Tager man Dag og Nat med, så kan Staho sammenlignes med Bergman på et positivt punkt mere: at få det bedste ud af sine skuespillere.

Nu skal man passe på med absolutter, men dette Noomis præstation vil jeg indtil videre betegne som den bedste i en dansk film til datp.

Derudover er det bare en forbandet grum historie.

Skriv ny kommentar: