Hjernerne bag “Dark is Rising – Den sorte rytter” har givetvis haft store ambitioner om et storladent og episk eventyr helt efter bogen. Men med afsatte halvfems minutter til det forehavende har det vist sig at være for stor en udfordring, og filmen lander da også med et brag på gulvet, mangler nuancerne, den fyldige karakterskildring, og så gavner et par eklatante huller i fortællingen bestemt heller ikke. Filmen har sikkert et vist tag i den yngre del af befolkningen og byder i det mindste på visuelle fortræffeligheder. Men meget mere er der heller ikke at komme efter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [1800144883] 16 år siden

Udover Eragon er det den værste fantasyfilm, jeg har set. Skurken er ekstremt (komisk) dårligt lavet, filmen er fyldt med typiske fantasyreplikker = dårlig dialog og figurerne og plottet er mere hullede end en si...
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1031440029] 16 år siden

Jeg kan kun fuldstændig tilslutte mig #1.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#3 Riqon 16 år siden

I det mindste gav traileren et sandfærdigt indtryk.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#4 elwood 16 år siden

Jeg ser navnet Ian McShane, og så kan jeg altså ikke undgå at være lidt intresseret, uanset hvor dårlig den så end måtte være 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 Slettet Bruger [1800144883] 16 år siden

#4: Ja, men skuespillerne prøver da også virkelig hårdt, men i sidste ende kan de bare ikke gøre noget ved et elendigt manus.

Skriv ny kommentar: