“Daybreakers” leverer en forfriskende og underholdende nytænkning af blodsugergenren. Særligt den troværdige skildring af et mørkt futuristisk samfund domineret af vampyrer er filmens es, men det er svært ikke også at nyde den herligt groteske splatter-action, som der ivrigt diskes op med. Det er langt fra en fejlfri film, men det betyder mindre, når den så ganske fint formår at underholde hele vejen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Highland Park 14 år siden

NightHawk (10) skrev:
# 6 -

Der har da både været "30 Days of Night" og "Lad Den Rette Komme Ind". De er da forholdsvis nye film. :)

Sandt - nu du skriver "forholdsvis nye" - men jeg så kun sidstnævnte i biografen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12 El vez 14 år siden

loki (5) skrev:
God anmeldelse, men super ærgeligt med hele den deresens Blade-Bade-I-Blod tilgang.


mmmm Blade-Bade-I-Blod tilgang...
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#13 wimmie 14 år siden

Ja, det er nu bedst når vampyrer er blodige :D
Alt det dér fesne pladderromantik har altså intet ved en god vampyrfilm at gøre.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#14 matiasjorgensen 14 år siden

Synes generelt at både forummet og anmelderne totalt overser Chan Wook Park's Thirst (Bakjwi) fra 2009 som efter min mening er en fantastisk vampyrfilm.
Gravatar

#15 PredatorX 14 år siden

wimmie (13) skrev:
Alt det dér fesne pladderromantik har altså intet ved en god vampyrfilm at gøre


ENIG! Synd de næsten alle sammen er sådan... Hvilket er derfor vi kan lide Zombie film istedet hehehe

Nå, jeg har lige set Daybreakers. Den er en ok 3/6 oplevelse. Desværre kunne den være blevet MEGET mere i hænderne på nogle ordentlige instrukrører og ikke de to amatør brødre. Idéen er jo pisse fed, men det bliver virkeligt ikke håndteret korrekt. Skuespils præstationerne falder til jorden, især William Dafoe... Filmen ved heller ikke hvilket ben det skal stå på. Skal den være satirisk komedie agtig, eller en horror film? Den virker meget ubalanceret desværre... :-/

Og Ethan Hawk KAN bare ikke bære en film... Han skal være en bikarakter. Højest. Manden har ingen karisma. Intet der skal sælge han skuespil...

Faktsk er de 3/6 udelukkende pga en ed grund ide samt nogle fede gore scener.

Daybreaker er ligesom Undead mere direct-to-dvd end biograf materiale. Undead var jo så heller ikke i biffen.. hmm...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#16 Highland Park 14 år siden

Jeg har også lige set den; en mildt underholdende - primært takket være Dafoe, Hawke og Neill (som dog alle havde haft gavn af et bedre manuskript), en barsk tone og en god del gore - men noget tyndbenet sci-fi-vampyrfilm, som jeg næppe vil få noget ud af at gense.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#17 PredatorX 14 år siden

Highland Park (16) skrev:
næppe vil få noget ud af at gense


Præcis :-/ Man havde håbet på noget mere...

Hvor så du den?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#18 Highland Park 14 år siden

#17: Den startede ellers godt ud med fokus på de samfundsrelaterede konsekvenser af vampyrernes overtagelse, men så løb det efterhånden ud i sandet...

Jeg så den i Palads - af alle steder... men den går jo kun der og i CinemaxX.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#19 PredatorX 14 år siden

Highland Park (18) skrev:
#17: Den startede ellers godt ud med fokus på de samfundsrelaterede konsekvenser af vampyrernes overtagelse, men så løb det efterhånden ud i sandet...

Jeg så den i Palads - af alle steder... men den går jo kun der og i CinemaxX.


Ja, der var bestemt potentiale til mere i den...

Jamen så var vi begge derinde :-) Hvor sødt egentligt.

Der var ikke mange derinde hva?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#20 Highland Park 14 år siden

PredatorX (19) skrev:
Ja, der var bestemt potentiale til mere i den...

Jeg er helt enig.

PredatorX (19) skrev:
Jamen så var vi begge derinde :-) Hvor sødt egentligt.

Der var ikke mange derinde hva?

Nej, det var der godt nok (/heldigvis) ikke. Det var sgu sikkert dig, der sad lige bagved mig. Så du den sammen med en pige, som ikke har set en eneste "Star Wars"-film? :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: